اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تجلیل امام جمعه پاوه از شاعر فقید کردستانی

زبان شعر «اورامی» در خدمت وحدت اسلامی بود

خبرگزاری فارس: امام جمعه پاوه گفت: مرحوم «شاهرخ اورامی» از زبان شعر در جهت خدمت به اسلام و وحدت مسلمانان بهره گرفت.

زبان شعر «اورامی» در خدمت وحدت اسلامی بود

ماموستا ملا قادر قادری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج، ضمن اشاره به خدمات و آثار مرحوم «شاهرخ اورامی» از شاعران نامدار کردستانی که هفته گذشته به دلیل ایست قلبی در سنندج درگذشت، اظهار‌ داشت: مرحوم «اورامی» هنرمندی متعهد و شخصیتی برجسته بود که از قریحه شاعری و طبع هنری خویش در راه اعتلای فرهنگ اسلامی استفاده کرد.

وی گفت: «اورامی» اگرچه شاعری کرد و سنی مذهب بود اما اشعار شیوا و نغز او در مدح پیامبر مهر و رحمت(ص) و اهل بیت ایشان از وی شخصیتی فرا منطقه‌ای و ملی ساخته بود.

امام جمعه پاوه گفت: تلاش‌های خستگی‌ناپذیر مرحوم «اورامی» در راه تقریب مذاهب اسلامی با استفاده از هنر خدادادی از دیگر ویژگی‌های این شاعر برجسته بود که همواره مورد توجه محافل تقریب بود.

وی همچنین از تلاش‌های مرحوم «شاهرخ اورامی» در برگزاری کنگره‌ها و محافل ادبی و آئینی در استان فرهنگی کردستان تجلیل کرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی پاوه با یادآوری سفرهای متعدد مرحوم اورامی به پاوه و اورامانات خاطر نشان کرد: حضور پررنگ زنده‌یاد «شاهرخ اورامی» در پاوه به منظور شرکت در مراسم و کنگره‌های ادبی و مذهبی این شهرستان موجب شده بود اهالی فرهنگ و ادب دیار اورامانات از نزدیک با وی آشنا شده و برای این فرزند کردستان احترام خاصی قائل باشند.

ماموستا قادری در پایان این گفت‌وگو فقدان این شخصیت فرهنگی را به خانواده آن مرحوم، بازماندگان، دوستان و همه اصحاب فرهنگ و ادب کردستان و کشور تسلیت گفت و برای وی از درگاه قادر متعال طلب مغفرت و بخشش نمود.

گفتنی است، «تولای علی(ع) در فرهنگ کردهای اهل سنت جهان»، «شعاع مهر حسین (ع)»، «دیوان شعر کردی فاطمی و علوی»، «تولای حسین (ع) در ادب اهل تسنن»، «مهر رضوی در آئینه ادبای کرد» و «ترا من دوست دارم را چه کردی؟» از جمله آثار به چاپ رسیده از این شاعر کردستانی است.

شاهرخ اورامی شاعر کردزبان اهل سنت شامگاه 21 ماه جاری به علت ایست قلبی دارفانی را وداع گفت.

انتهای پیام/79001/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول