اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ساری:

قدرت اسلامی در جهان با وحدت مسلمانان شکل می‌گیرد

خبرگزاری فارس: امام جمعه ساری گفت: قدرت اسلامی در جهان با وحدت مسلمانان شکل می‌گیرد.

قدرت اسلامی در جهان با وحدت مسلمانان شکل می‌گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری آیت‌الله نورالله طبرسی در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان ساری با اشاره به در پیش بودن هفته وحدت اظهار داشت: حدود یک میلیارد و 200 میلیون مسلمان در جهان زندگی می‌کنند که در صورت ایجاد وحدت بین مسلمانان، این جمعیت تبدیل به قدرت بزرگ می‌شود.

وی با اعلام این‌که در حال حاضر 57 کشور اسلامی در جهان وجود دارد، تأکید کرد: با ایجاد وحدت بین این کشور‌ها قدرت‌ اسلامی در جهان شکل می‌گیرد.

نماینده ولی‌فقیه زمان شروع تفرقه در بین مسلمانان را بعد از وفات نبی‌اکرم(ص) عنوان کرد و ادامه داد: بنی‌امیه و بنی‌عباس ایجاد تفرقه بین مسلمانان را ترویج کردند و از 300 سال قبل نیز ایجاد تفرقه بین مسلمانان با حمایت استعمارگران ادامه یافت.

وی عنوان کرد: استعمارگران با جدا کردن کشورهای اسلامی با استفاده از برخی فرهنگ‌ها و قومیت‌گرائی تلاش برای تفرقه بر ضد مسلمانان را ادامه دادند.

طبرسی در ادامه با اشاره به منابع غنی که خداوند در اختیار مسلمانان قرار داد، اظهار داشت: بیشتر کشورهای اسلامی از منابع عظیم انرژی برخوردار هستند ولی به دلیل نداشتن وحدت، گرسنگان زیادی در منطقه آفریقا که عمدتاً هم مسلمان هستند، مشاهده می‌شود.

وی دلیل استفاده نبردن همه مسلمانان از منابع انرژی خدادادی را عدم وحدت در بین مسلمان عنوان کرد.

امام جمعه مرکز استان مازندران با اعلام این‌که استکبار از وحدت بین مسلمانان در هراس است، گفت: مطرح کردن شیعه و سنی، توهین به خلفا، توهین به ائمه، نوشتن کتاب بر علیه خلفا و ایجاد القاعده از ترفندهای استکبار بر ضد مسلمانان برای عدم ایجاد وحدت در بین آن‌ها است.

وی در ادامه به برخی ناآرامی‌های ایجاد شده در بین کشورهای سوریه، عراق، افغانستان اشاره کرد و افزود: دشمن با ناآرام کردن این کشورها می‌خواهد از وحدت این کشورها با ایران اسلامی جلوگیری کند.

طبرسی ایران اسلامی را محور وحدت جهان اسلام عنوان کرد و گفت: اسلام ناب ایران اسلامی باعث هراس و ترس دشمنان اسلام می‌شود و هر کشور اسلامی که به ایران نزدیک شود استعمارگران احساس ترس می‌کنند.

وی در ادامه به موضوع هسته‌ای ایران اشاره کرد و گفت: وزیر امور خارجه آمریکا به دلیل عدم نتیجه‌گیری مناسب به نفع استعمار در قضیه مسائل هسته‌ای استعفا داد و اوباما هم در دوره قبلی موفق نبود.

وی در ادامه با اشاره به تلاش‌های اخیر آمریکا برای چند تیکه کردن کشور عراق گفت: هدف آمریکا از چند تیکه کردن عراق فاصله انداختن بین کشورهای اسلامی منطقه است.

امام جمعه ساری در ادامه تأکید کرد: در حال حاضر رهبر معظم انقلاب، آیت‌الله سیستانی  و سید حسن‌نصرالله محور وحدت در جهان اسلام هستند.

وی در ادامه به برگزاری اجلاس ملی دریای خزر اشاره کرد و گفت: دو ثروت عظیم الهی جنگل و دریا در منطقه شمال کشور وجود دارد ولی بیکاری در مازندران موج می‌زند.

انتهای‌پیام/86004/م۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول