اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه چناران:

وحدت اسلامی قوی‌ترین عامل اقتدار امت اسلام محسوب می‌شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه چناران گفت: وحدت اسلامی قوی‌ترین عامل توانمندی و اقتدار امت اسلام محسوب می‌شود و از دیرباز دستخوش توطئه‌های دشمنان قرار گرفته است.

وحدت اسلامی قوی‌ترین عامل اقتدار امت اسلام محسوب می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از چناران، حجت‌الاسلام مظفر تاجی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته جمعه چناران اظهار کرد: اسلام به عنوان یک مکتب جامع و جاوید اتحاد امت را در صدر برنامه‌های سیاسی و اجتماعی خویش قرار داده است و عقد اخوت دینی را میان فرزندان امت اسلام جاری کرده است.

وی افزود: استعمارگران خارجی و ایادی داخلی آنان که قوت خود را در ضعف جوامع اسلامی می‌جویند برای غارت منابع و ثروت ملل اسلامی سعی در فرو ریختن جو اعتماد و فضای برادری حاکم میان ملل اسلامی داشتند.

خطیب نماز جمعه شهر چناران با اشاره به روز غزه نیز اظهار کرد: دشمنان با استفاده از تفرقه مسلمین و دولت‌های اسلامی نزدیک به 70 سال به مردم فلسطین ظلم می‌کنند و آنان را آواره و بی‌خانمان کردند.

وی بیان داشت: امروز دشمنان به راه انداختن جنگ مذهبی را میان مسلمانان در دستور کار قرار داده‌اند و مسلمین را به جان هم انداخته‌اند، کشتار مردم سوریه، پاکستان، افغانستان و عراق نمونه بارز این حربه و توطئه دشمنان است، امروز جهان اسلام بیش ‌از هر زمان دیگر محتاج وحدت است.

امام جمعه چناران گفت: بهترین وسیله ایستادگی در مقابل توطئه‌ها وحدت میان مسئولان و مردم است.

تاجی با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر دشمن‌شناسی گفت: هشدار مقام معظم رهبری درباره فتنه‌انگیزی دشمن به ویژه در انتخابات پیش روی ریاست جمهوری باید نصب‌العین همه دلسوزان قرار گیرد و کسانی با موضع‌گیری‌های نسنجیده آب به آسیاب دشمن نریزند.

امام جمعه شهر چناران همچنین با اشاره به حضور رئیس جمهور در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: نفس این حضور و تعامل بسیار خوب است اما ای کاش با توجه به این که آقای احمدی‌نژاد در طول این 8 سال کارهای زیر بنایی بسیار خوبی انجام دادند این طرح‌های ارائه شده در مجلس را در طول این 8 سال با کار کارشناسی ارائه می‌کردند نه در روزهای پایانی دولت که عملا زمانی برای اجرا باقی نیست.

وی با انتقاد از تاخیر عدم ارسال لایحه بودجه 92 از سوی دولت به مجلس خاطر نشان کرد: آقای رئیس جمهور طرح و برنامه‌های بزرگ پیشکش، لطفا لایحه بودجه را به مجلس تقدیم کنید.

تاجی به ریشه‌های تجمل‌گرایی اشاره کرده و گفت: تقلید کورکورانه یکی دیگر از عوامل تجمل‌گرایی است، از نگاه دین تقلید دو قسم است مثبت و منفی، تقلید مثبت به معنای رجوع به کارشناس و استفاده از علم و تجربه دیگران جهت رشد و بالندگی اما تقلید منفی که از آن به تقلید کورکورانه تعبیر می‌شود به معنای نادیده گرفتن حجت‌های باطنی و ظاهری (عقل و دستورات دینی) است.

وی افزود: تقلید کورکورانه نوعی معطل گذاشتن قوه فکر و اندیشه و بی‌توجهی به آیات و براهین الهی، ستیز با فطرت و پایمال کردن کرامت انسانی است که در نهایت گمراهی را نصیب انسان می‌کند.

انتهای پیام/70009/ر20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول