اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت جیرفت:

اصل انتخابات آزادی است/ فصل‌الخطاب ملت ایران کلام رهبری است

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت جیرفت گفت: اصل انتخابات آزادی است و هدف از زمزمه‌های برخی در ارتباط با بحث آزاد بودن انتخابات ایجاد شبهه است.

اصل انتخابات آزادی است/ فصل‌الخطاب ملت ایران کلام رهبری است

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، حجت‌الاسلام عباس اسدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان اظهار داشت: در اکثر انتخاباتی که تاکنون در نظام مقدس جمهوری اسلامی برگزار شده، مشارکت مردم بسیار عالی بوده است.

وی افزود: دشمنان نظام از ابتدای انقلاب که مردم به اصل جمهوری اسلامی رأی داده تاکنون از انتخابات آزاد با حضور ناظران بین‌المللی دم زده، اما با وجود همه شعارهای کذایی ثابت شده که انتخابات ایران همواره به صورت آزاد برگزار شده است.

اسدی تصریح کرد: در فتنه سال 88 از بحث آزادی انتخابات یک گام جلوتر رفته و بحث تقلب را مطرح کردند که در این مورد نیز به لطف الهی پوزه روباه صفتان سران فتنه به دست قهار ملت قهرمان ایران به خاک مالیده شد و به زباله‌دان تاریخ پیوستند.

وی ابراز داشت: اکنون که در آستانه انتخابات قرار داریم، بار دیگر زمزمه‌هایی از بعضی شخصیت‌ها، گروه‌ها و احزاب سیاسی اعم از منحل شده و احزابی که قارچ گونه بدون هیچ عضوی اعلام وجود کرده، بحث آزاد بودن انتخابات را مطرح کردند تا از این طریق با ایجاد شبهه، انتخابات را زیر سئوال ببرند.

اسدی عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب با درایت و تأسی که به اهل بیت (ع) دارند، مراقب هستند که کجا دشمن قصد ضربه به ملت و انقلاب و آرمان آنان را دارد به همین دلیل در سخنرانی اخیر خود دست دشمنان را رو کرده و نسبت به شعار «انتخابات آزاد» هشدار دادند.

امام جمعه موقت جیرفت اصل انتخابات را آزادی دانست و گفت: بر همین اساس هر کس در هر مقامی پس از بیان رهبر معظم انقلاب بار دیگر بحث انتخابات آزاد را مطرح کند، ملت ایران قهرمانانه بر دهان وی می‌کوبد و سرجای خود می‌نشاند.

 اسدی فصل‌الخطاب ملت ایران را کلام رهبر آن‌ها خواند و بیان داشت: این ملت از کسی که پشت سر ولایت فقیه حرکت نکند، اطاعت نمی‌کند، زیرا پذیرفتن بی‌چون و چرای فرمان رهبری نشانه ولایت‌پذیری است.

وی با بیان اینکه انتخابات با نظارت هیئت‌های اجرایی، نظارت، نمایندگان کاندیدا و مردم برگزار می‌شود، اذعان داشت: اخیرا نیز چند نفر بار دیگر این بحث را مطرح کرده که ملت آن‌ها را هیچ به حساب نمی‌آورند، اما اگر افراد انقلابی آن را مطرح کنند، ملت ایران دیگر آنان را انقلابی نمی‌دانند.

رشد تشیع در پی جنایت‌های وهابیان

اسدی با اشاره به افزایش جنایت‌های وهابیان در کشورهای عراق، پاکستان و سوریه خاطرنشان کرد: مفتیان آنان طی سه روز گذشته در چند سخنرانی به طور رسمی شیعیان را تهدید کردند و گفتند «همان طور که معاویه و یزید رافضی‌ها را در عراق قتل عام کردند، ما نیز همه آنان را می‌کشیم».

وی هدف آنان را احیای سنت معاویه دانست و اظهار داشت: علمای وهابی حتی ذره‌ای به قیامت اعتقاد ندارند، فقط بر گرده فریب مسلمانان سوار می‌شوند و از آنجا که اهل سنت ارتباطی با اهل بیت (ع) ندارند، زودتر از شیعیان در دام آنان گرفتار می‌شوند.

اسدی با محکومیت این جنایت‌ها تصریح کرد: از حماقت دشمن همین بس که شهادت آنان موجب تحکیم شیعه می‌شود چنان که بعد از افزایش کشتار شیعیان در این سه کشور در رسانه‌ها اعلام شده به همین دلیل حرکت و رشد تشیع بسیار بیشتر شده به گونه‌ای که یکی از علمای وهابی دستور به سانسور رسانه‌ای در این زمینه را داده است.

وی قصد وهابیان را ایجاد اختلاف و تفرقه میان مسلمانان دانست و افزود: وهابیان دقیقاً اعمالی را که معاویه نسبت به شیعیان انجام داده، تکرار می‌کنند، اما در نهایت به لطف الهی شیعه روز به روز قدرتمندتر از نظر جمعیت افزون‌تر و از نظر تدین مقاوم‌تر می‌شوند.

توهین به زوجه پیامبر (ص) حرام است

اسدی با تأکید بر عدم توهین به مقدسات سنی‌ها عنوان کرد: مقام معظم رهبری در پی توهین برخی افراد به سنی‌ها هرگونه اهانت به زوجه پیامبر (ص) و هر یک از پیامبران دیگر را حرام خواندند که به دلیل سیاسی بودن این فتوا در رسانه‌های غربی انعکاس قوی داشت.

وی همچنین با اشاره به این روایت پیامبر (ص) که «هر کس حلول ماه ربیع‌الاول را به من خبر دهد، من به وی مژده بهشت می‌دهم»، ابراز داشت: این روایت هیچ اصل و سندی ندارد، بنابراین باید از ارسال اینگونه پیامک‌ها که حاوی هیچ پایه و اساسی نیست، خودداری شود.

اسدی بیان داشت: عده‌ای از مؤمنان با ابراز تأسف گرفتار اعمال و رفتاری می‌شوند که گمان می‌برند، صحیح و مورد رضای خداوند است از جمله وجود پرونده‌های بسیار در دادگاه که نشان‌دهنده ضعف ایمان افرادی است که نام شیعه را یدک می‌کشند، اما نشانی از ایمان در آنان مشاهده نمی‌شود.

انتهای پیام/80001/ر30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول