اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

محسنی‌اژه‌ای در گفت‌وگو با فارس:

پیشگیری از وقوع جرم در انتخابات 92 اولویت دارد / برخود با ناامن‌کنندگان فضای انتخاباتی

خبرگزاری فارس: دادستان کل کشور گفت: در انتخابات پیش‌رو پیشگیری از وقوع جرم اولویت اصلی دستگاه قضایی است چرا که سعی می‌کنیم در حد توان و وسع خود از وقوع جرم پیشگیری کنیم.

پیشگیری از وقوع جرم در انتخابات 92 اولویت دارد / برخود با ناامن‌کنندگان فضای انتخاباتی

حجت‌الاسلام والمسلمین غلام‌حسین محسنی‌اژه‌ای امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: ما با هدف برگزاری انتخابات صحیح، سالم و با نشاط تلاش و کوشش می‌کنیم و سعی داریم زمینه مشارکت حداکثری مردم را در انتخابات ریاست جمهوری فراهم آوریم.

وی خاطرنشان کرد:‌ از فعالیت کسانی که بخواهند از روی غفلت و یا نیت خاص اقدامات مجرمانه داشته باشند تا حد امکان پیشگیری خواهیم کرد و به صورت ویژه به همه نامزدها، ستادهای انتخاباتی، دست‌اندرکاران و حتی دستگاه‌های اجرایی لزوم توجه به قانون را یادآور می‌شویم.

دادستان کشور یادآور شد: در ماه‌های آینده و در نشست‌های مختلف موارد قانونی را با هدف رعایت کردن از سوی نامزدها متذکر خواهیم شد و سعی خواهیم کرد با رصد مسائل و اتفاقات تا حد امکان از وقوع جرایم جلوگیری کنیم.

محسنی‌اژه‌ای گفت: اگر ملاحظه کنیم در عرصه انتخابات رفتاری خلاف قانون انتخابات صورت می‌گیرد قطعاً آنها را مورد پیگیری قرار می‌دهیم و در مراحل اول سعی خواهیم کرد با تذکر و اقدامات پیشگیرانه جلوی آن را بگیریم.

این مسئول عنوان کرد: اگر سیستم‌‌های نظارتی، امنیتی و خود دادستانی نیز به عنوان مدعی‌العموم متوجه این جرایم شود قطعاً با آن برخورد کرده و تذکر لازم به کاندیدای مورد نظر یا ستادش داده خواهد شد.

به جرایم انتخاباتی خارج از نوبت رسیدگی می‌شود

سخنگوی قوه قضاییه در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل بیان داشت: قبل از انتخابات تلاش خواهد شد تا از اقدامات مجرمانه و خلاف قانون پیشگیری شود اما چنانچه تخلفی روی دهد به این تخلف انتخاباتی بر اساس ضوابط و قوانین به صورت خارج از نوبت و فوق‌العاده رسیدگی می‌شود.

محسنی‌اژه‌ای افزود:‌ سعی خواهیم کرد با کمک نیرو‌های انتظامی، نظامی و امنیتی فضای جامعه را سالم نگه داریم و با کسانی که بخواهند به هر طریق ممکن این فضا را مخدوش کنند و یا ناامن سازند برخورد شده و قوه قضاییه به سهم خود سعی خواهد کرد این فضا را آرام کند.

اعلام اسامی مفسدان اقتصادی قبل از قطعی شدن حکم قانونی نیست

وی تصریح کرد: قوه قضاییه اسامی کسانی را که طبق قانون محاکمه می‌شوند و حکم قطعی برای آنها صادر می‌شود اعلام کرده و منتشر می‌کند.

دادستان کشور در پایان گفت‌وگوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل گفت: اما کسانی که هنوز حکمشان قطعی اعلام نشده برای اینکه در مظن اتهام قرار نگیرند قانون به ما اجازه نداده که اسامی آنها را منتشر کنیم که در این زمینه از اعلام اسامی مفسدان اقتصادی شرمنده هستیم.

انتهای پیام/62001/ج40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول