اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی استانداری البرز:

شرکت در انتخابات تکلیف و وظیفه شرعی است

خبرگزاری فارس: شرکت در انتخابات تکلیف و وظیفه شرعی است.

شرکت در انتخابات تکلیف و وظیفه شرعی است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، ناصر رجبی عصر امروز در مصاحبه مطبوعاتی به تشریح اقدامات انجام شده در این استان برای برگزاری انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری و همچنین چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا پرداخت و اظهار داشت: در مقوله انتخابات چند دیدگاه وجود دارد و در هر کدام دلایلی برای افراد انتخاب‌شونده و انتخاب‌کننده مطرح شده است.

وی تصریح کرد: برخی‌ها بر این باور هستند که شرکت در انتخابات یک حق است و افراد می‌توانند با استفاده از این حق در تعیین سرنوشت خود مشارکت داشته باشند.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری البرز افزود: این افراد می‌گویند مردم می‌توانند از حق خود استفاده کرده و یا نکنند و تکلیفی بر عهده آنها نیست.

رجبی ادامه داد: از سوی دیگر عده‌ای معتقد هستند که شرکت در انتخابات یک وظیفه ملی است و مردم باید برای دفاع از نظام و آرمان‌هایی که دارند در انتخابات مشارکت کنند.

وی متذکر شد: بهترین تحلیل در این مورد در دیدگاه‌ اسلامی مطرح شده مبنی بر اینکه شرکت در انتخابات هم به عنوان انتخاب‌کننده و هم به عنوان انتخاب‌شونده یک وظیفه و تکلیف شرعی است.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری البرز تاکید کرد: به طور قطع اگر مردم با نگاه دینی و اسلامی به مقوله انتخابات نگاه کنند، کشور به سمت تعالی و پیشرفت سوق داده شده و خوشبختانه اکثر مردم به همین شیوه عمل می‌کنند.

رجبی در بخش دیگری از سخنان خود به در پیش بودن انتخابات مهم و سرنوشت‌ساز ریاست جمهوری دوره یازدهم و همچنین اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا اشاره کرد و گفت: با توجه به قانون جدید انتخابات ما به صورت همزمان باید این دو انتخابات را برگزار کنیم و این کار بزرگی است که در سال آینده انجام خواهد شد.

وی با بیان تفاوت‌های این دو رقابت سیاسی گفت: این تفاوت‌ها کار را بسیار سنگین کرده و به طور قطع باید با همدلی و تعامل بیشتر میان مردم و مسئولان و همچنین هیئت‌های نظارتی و اجرایی کار را انجام دهیم.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری البرز همچنین به برخی تغییرات در انتخابات شوراها در استان البرز اشاره کرد و گفت: با توجه به تشکیل استان جدید البرز و همچنین تغییرات در حوزه ساختار سیاسی شهرها و شهرستان‌های این استان، ما شرایط جدیدی را در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا تجربه خواهیم کرد.

رجبی افزود: با توجه به اینکه تعداد اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا بر اساس جمیعت شهرها و روستاها تعیین می‌شود در این انتخابات از نظر تعداد افرادی که به شوراها راه پیدا می‌کنند، دچار تغییراتی هستیم.

وی تاکید کرد: بر اساس قانون انتخابات شوراها در شهرهای بیشتر از 2 میلیون نفر، 25 نفر به عنوان اعضای اصلی و 10 نفر به عنوان اعضای علی‌البدل انتخاب می‌شوند.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری البرز بیان داشت: شهرستان کرج با محاسبه جمیعتی که دارد، در انتخابات آتی شوراها 21 نفر به عنوان اعضای اصلی شوراها و 8 نفر به عنوان عضو علی‌البدل از سوی مردم انتخاب خواهند شد.

رجبی گفت: همچنین برای شهرستان‌های ساوجبلاغ و هشتگرد 9 عضو اصلی و 4 نفر علی‌البدل از سوی مردم انتخاب خواهند شد.

وی بیان داشت: از سوی دیگر مردم شهرستان نظرآباد نیز 11 نفر به عنوان عضو اصلی و 5 نفر را به عنوان عضو علی‌البدل انتخاب خواهند کرد.

*لزوم رعایت قانون از سوی همه شهروندان در انتخابات

معاون سیاسی و امنیتی استانداری البرز در پایان با تاکید بر اینکه برگزاری صحیح و سالم انتخابات نیازمند مشارکت ملی و همکاری دستگاه‌ها و نهادهای مختلف است، گفت: ملاک عمل ما قانون است و انتظار داریم همه مردم و بخش‌های مختلف به ویژه کاندیداها و هواداران آنها رعایت قانون را در اولویت اصلی کار خود قرار داده و دولت و استانداری‌ها نیز به عنوان متولی اصلی برگزاری انتخابات ضامن اجرای قانون خواهند بود.

انتهای پیام/2302/ق40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول