اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری:

بهره‌گیری از تجربیات انتخابات گذشته افق راه آینده کشور است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: بهره‌گیری از تجربه برگزاری بیش از 30 انتخابات در کشور می‎تواند افق‌های روشنی را برگزاری انتخابات آینده فراروی مردم قرار دهد.

بهره‌گیری از تجربیات انتخابات گذشته افق راه آینده کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرکرد که در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) این شهر برگزار شد، با سفارش نمازگزاران به تقوای الهی اظهار داشت: بکوشیم یاد خدا را مستمر در دل و درون خود زنده نگه داریم تا بتوان به مدد آن وظایف سنگین خود را به درستی ادا کنیم.

وی افزود: همچنین تلاش کنیم در سایه تقوای الهی ارتباط خود را با ائمه معصومین(ع) تقویت کرده و شناخت خود را نسبت به اسلام و معارف دین ارتقا دهیم.

نکونام با اشاره به آیات سوره مبارکه قیامت، بر ضرورت تبیین فلسفه معاد و قیامت تاکید و تصریح کرد: تبیین معاد و عالم پس از مرگ از اهمیت بالایی برخوردار است و مومنان باید همواره فکر و ذهن خود را به این مسئله مهم توجه بدارند.

امام جمعه شهرکرد در ادامه با تسلیت شهادت امام حسن عسگری(ع) به حدیثی از ایشان اشاره کرد و گفت: امام حسن عسگری(ع) در این حدیث مردم را به خیرخواهی برای یکدیگر، حفظ آبروی مومنان و حفظ حرمت و شان افراد جامعه بسیار سفارش می‌کنند.

نکونام بر ضرورت دفاع و حمایت جهان اسلام از مردم بی‌دفاع و مظلوم غزه تاکید کرد و افزود: امروز روزه غزه نام گرفته و بر همه مسلمانان واجب است تا با قرار گرفتن در زیر پرچم اسلام و رهبری ولایت فقیه وحدت خود را حفظ کرده و در برابر استکبار جهانی با قدرت مقاومت کنند.

وی با اشاره به فرا رسیدن هفته وحدت، بیان داشت: وحدت مسلمانان آن هم در جهان امروزی از اهمیت و ضرورت ویژه‌ای برخوردار است و باید همه مذاهب اسلامی این مهم را به خوبی کرده و در تقویت این وحدت بیش از پیش تلاش کنند.

نکونام اذعان داشت: شیعیان هم ضمن وحدت و همدلی با سایر مسلمانان همچنان بر اصالت‌های دینی و اعتقادی خود تاکید کرده و لحظه‌ای از آن غافل نشوند.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری در ادامه به چهارم بهمن 57 روز بسته شدن فرودگاه تهران به دستور بختیار نخست وزیر وقت اشاره کرد و گفت: این ترفندها و تلاش‌ها هیچکدام مانع از ورد امام خمینی به وطنش نشد و امام راحل 12 بهمن در استقبال پرشور و بی‌نظیر مردم پا به خاک وطن گذاشت.

نکونام در بخش دیگری از خطبه‌ها به موضوع انتخابات اشاره کرد و اظهار داشت: برگزاری بیش از 30 انتخابات در کشور این تجربه و درایت را به مردم داده که چگونه این وظیفه ملی و شرعی خود را به خوبی انجام دهند.

وی با بیان اینکه انتخابات گذشته چراغ راه مردم است، متذکر شد: با تحلیل هر یک از این انتخابات می‎توان افق‌های روشنی را فراروی خود قرار داد.

امام جمعه شهرکرد بر ضرورت توبه و بازگشت فتنه‌گران 88 و ما قبل آن تاکید کرد و افزود: تنها کسانی که می‌توانند به این فتنه‌گران کمک کند، خودشان هستند و دیگران تلاشی برای تطهیر شدن آن‌ها نکنند.

نکونام با گرامیداشت آغاز امامت و ولایت امام عصر(عج)، خاطرنشان کرد: با ظهور ایشان آیات الهی در سراسر جهان آشکار و بشریت از حضور ائمه الهی بهره‌مند می‎شوند.

انتهای پیام/68004/ت40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول