اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه گرمسار:

برپایی نشست‌های بصیرت انتخاباتی در اولویت برنامه‏های دهه فجر باشد

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه شهرستان گرمسار گفت: در دهه فجر، برگزاری نشست‌های بصیرتی و سیاسی با موضوع انتخابات، اقتصاد مقاومتی و سبک زندگی باید در اولویت برنامه‌ها باشد.

برپایی نشست‌های بصیرت انتخاباتی در اولویت برنامه‏های دهه فجر باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرمسار، رضا قنبری صبح امروز در جلسه هماهنگی ایام‏الله دهه فجر که با حضور اقشار و حوزه‌های مقاومت و کانون‌های بسیج در سالن جلسات فرماندهی سپاه گرمسار برگزار شد، بیان کرد: دهه فجر ایام میثاق با خون شهیدان است و به فرموده رهبر معظم انقلاب، زنده نگه ‌داشتن یاد شهدای انقلاب سبب تداوم حرکت انقلاب می‌شود.

وی افزود: دهه فجر مظهر بصیرت و فداکاری ملت ایران است و ما باید در این دهه برنامه‌هایی را تدارک ببینیم تا به بصیرت‏افزایی بسیجیان و آحاد مردم کمک کرده باشیم.

فرمانده سپاه شهرستان گرمسار تصریح کرد: در دهه فجر نشست‌های بصیرتی و سیاسی با موضوع انتخابات، اقتصاد مقاومتی و سبک زندگی باید در اولویت برنامه‌ها باشد.

قنبری از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده برای دهه فجر را  برگزاری مسابقات فرهنگی ورزشی، برگزاری نشست‌های بصیرتی سیاسی، یادواره شهدا، برپایی نمایشگاه‌های فرهنگی و تجمع حلقه‌های صالحین عنوان کرد.

عبودیت واقعی احساس خواری برابر خداوند است

یک کارشناس مسائل سیاسی نیز گفت: عبودیت و عبادت واقعی آن است که انسان در برابر پروردگار احساس خواری و کوچکی کند.

حجت‌الاسلام علی فرضی اظهار داشت: اگر انسان هر آنچه اتفاق می‏‌افتد، چه به کام او باشد یا نباشد، همه را بر اساس خواست و مشیت الهی بداند، این از ویژگی‌های عبودیت و بندگی واقعی است.

وی افزود: عبد و بنده حقیقی خدا بودن سبب می‌شود تا کلام انسان همانند کلام پیامبر اعظم(ص) که از اعماق قلب ایشان صادر می‌شد، در دل انسان‏ها تأثیر بگذارد.

این کارشناس مسائل سیاسی با تأکید بر انجام اوامر و نواهی الهی بیان کرد: هیچ چیزی همانند انجام فرائض و ترک محرمات ما را به خدا نزدیک نمی‏کند.

فرضی تکلیف به نماز، اهل روزه بودن، ادای وجوه شرعی، امر به معروف و نهی از منکر، قرائت تدبر در قرآن، انجام نوافل و مستحبات، صبر و انجام واجبات و ترک محرمات را از موارد 9 گانه عبد بودن انسان برشمرد.

وی اظهار داشت: خواندن نماز اول وقت و مواسات با همسایگان و مومنان از علائم محبان و شیعیان واقعی است.

محاسبه نفس یکی از واجب‌ترین امور در مسیر ترک گناه است

یک کارشناس مسائل مذهبی نیز گفت: محاسبه نفس یکی از واجب‌ترین امور در مسیر سیر الی‏الله و ترک گناه و معصیت است.

فاطمه مزیدی اظهار داشت: محاسبه نفس یکی از واجب‌ترین امور در مسیر سیر الی‏الله و ترک گناه و معصیت است.

وی افزود: محاسبه نفس از اموری است که در آیات و روایات به آن تاکید شده است و بزرگان دین نسبت به آن اهتمام ویژه‌ای داشتند.

این کارشناس مسائل مذهبی یادآور شد: با توجه به اینکه اعمال و حرکات مثبت و منفی ما ضبط می‌شود و به پیامبر(ص) و ائمه(ع) ارائه می‌شود، این مطلب لزوم محاسبه نفس را بر ما بیشتر آشکار می‌کند.

مزیدی تصریح کرد: از نظر عقلی هم ثابت شده که بهشت و جهنم انسان نتیجه همین اعمالی است که انجام می‌دهد و در روز قیامت بر او عرضه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: توجه به این موارد سبب می‌شود که انسان در حساب کشیدن از خود کوتاهی نکند و هر چه زودتر به امور خودش رسیدگی کند.

انتهای پیام/2249/و30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول