اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه صومعه‌سرا خبر داد

آغاز عملیات ساخت مسجد نوکاشت صومعه‌سرا در دهه فجر

خبرگزاری فارس: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه صومعه‌سرا از کلنگ‌زنی مسجد نوکاشت منطقه طاهر گوراب این شهرستان در دهه مبارک فجر خبر داد.

آغاز عملیات ساخت مسجد نوکاشت صومعه‌سرا در دهه فجر

به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه‌سرا، عزیز خادم‌شریف عصر امروز در دیدار با جمعی از قاریان و حافظان قرآن کریم این شهرستان به مناسبت هفته وقف، اظهار کرد: قاریان و حافظان قرآنی به دلیل همنشینی قلبی با قرآن از حضور معنوی و دلنشینی برخوردار هستند.

*آموزش 577 حافظ قرآن تا پایان سال جاری در صومعه‌سرا

وی با اشاره به آموزش و تربیت حافظان قرآنی در جزء‌ها و رده‌های سنی مختلف در صومعه‌سرا اذعان کرد: این اقدام در راستای تربیت فرزندان قرآنی در جوامع اسلامی و در قالب یک برنامه پنج‌ساله همزمان با سراسر کشور در صومعه‌سرا انجام می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه صومعه‌سرا، طرح تربیت و آموزش حافظان قرآن را امری تاثیرگذار در دستیابی به اهداف انقلاب و نظام اسلامی دانست و تصریح کرد: تا پایان سال‌جاری بالغ بر 577 حافظ قرآنی در رده‌های سنی مختلف در صومعه‌سرا تربیت و آموزش داده می‌شوند.

وی ادامه داد: تعلیم و تربیت جامعه قرآنی نیز از اثرات مثبت و بزرگ سازمان اوقاف و امور خیریه با کسب درآمد از موقوفه‌ها است.

*پایان سربندی مسجد جعفری صومعه‌سرا تا نوروز 92

خادم‌شریف با اشاره به ادامه اجرای طرح نوسازی مسجد جعفری صومعه‌سرا افزود: نوسازی مسجد صومعه‌سرا یکی از طرح‌های زمان‌بر و مهم این شهرستان است که در حال نصب اسکلت‌بندی ساختمان آن هستیم.

وی با بیان اینکه این طرح در قالب دو فاز نوسازی انجام می‌شود، گفت: تاکنون بالغ بر 500 میلیون تومان در سال جاری برای کمک به ساخت شش بقعه و مسجد در حال نوسازی صومعه‌سرا جمع‌آوری شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه صومعه‌سرا از تزریق 40 میلیون تومان اعتبار جدید در هفته گذشته برای ساخت مسجد جعفری این شهرستان خبر داد و متذکر شد: سربندی مسجد جعفری صومعه‌سرا تا عید نوروز سال آینده به پایان می‌رسد.

*کلنگ‌زنی مسجد نوکاشت صومعه‌سرا در دهه فجر

وی با تصریح بر اینکه اکنون شش بقعه صومعه‌سرا مشمول اجرای طرح نوسازی است، یادآور شد: این پروژه‌ها از 20 تا 70 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار هستند.

خادم‌شریف از کلنگ‌زنی ساخت مسجد روستای نوکاشت منطقه طاهر گوراب صومعه‌سرا در دهه فجر خبر داد و افزود: این مسجد علاوه بر شش بقعه مذکور در صومعه‌سرا ساخته می‌شود.

*واقفان بزرگ صومعه‌سرا معرفی می‌شوند

وی با بیان اینکه واقفان نقش بزرگ و مهمی در روند فعالیت اداره‌های اوقاف در شهرستان‌ها دارند، خاطرنشان کرد: وقف اراضی و املاک و کسب درآمد از موقوفه‌ها بسیاری از اهداف اداره‌های اوقاف و امور خیریه را پیش می‌برد.

رئیس اداره اوقاف صومعه‌سرا، تصریح کرد: بالغ بر 50 درصد از مجموع اراضی بخش تولمات و 8 رقبه از بخش مرکزی صومعه‌سرا موقوفه است.

وی با قدردانی از حمایت صمیمانه واقفان صومعه‌سرا، خاطرنشان کرد: واقفان بزرگ صومعه‌سرا به زودی و در قالب توزیع وسیع بروشور و کتابچه‌هایی معرفی می‌شوند.

انتهای پیام/84003/ش30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول