اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه ‌لرستان:

لرستان ‌بیش از 2 هزار مسجد و حسینیه ‌دارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه ‌لرستان گفت: در حال حاضر بیش از 2 هزار مسجد و حسینیه در لرستان وجود دارد.

لرستان ‌بیش از 2 هزار مسجد و حسینیه ‌دارد

 به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، حجت‌الاسلام مرتضی محمدیان عصر امروز در همایش وقف و رسانه در خرم‌آباد ضمن تبریک هفته وقف گفت: وقف یکی از احکام اسلامی است که در متون دینی ما هزاران شاهد بر این حکم اسلامی وجود دارد.

وی با بیان اینکه وقف یک میراث جاودان و همیشگی است، افزود: تفکر وقف باید در جامعه زنده شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان لرستان خواستار همکاری رسانه‌ها در ‌ارتباط‌ با احیای فرهنگ وقف در لرستان شد و گفت: نقش رسانه در نهادینه کردن فرهنگ وقف در جامعه مهم و تاثیرگذار است که خوشبختانه بعد از انقلاب اسلامی و همچنین طی چند سال اخیر تلاش‌های خوبی در راستای احیای موقوفات شده است.

‌‌محمدیان با تاکید بر اینکه نقش رسانه‌ها در احیای موقوفات بسیار مهم و اساسی است، تصریح کرد: در این راستا رسانه‌های استان لرستان باید به گونه‌ای کار کنند، تا تفکر وقف در جامعه احیا شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان لرستان با تاکید بر گسترش و توسعه فرهنگ وقف در جامعه گفت: در این راستا می‌توان با نهادینه کردن فرهنگ وقف بسیاری از معضلات موجود در جامعه را رفع کرد.

‌محمدیان با تاکید بر تبلیغ و اطلاع‌رسانی فرهنگ وقف در جامعه توسط رسانه‌ها گفت: تا پیش از اطلاع‌رسانی و تبلیغات در زمینه فرهنگ وقف در استان لرستان تنها 967 مسجد در لرستان وجود داشت و این در حالیست که طی چند سال اخیر با اطلاع‌رسانی و تبلیغ این میزان به بیش از 2 هزار مسجد و حسینه رسیده است.

وی از راه‌اندازی سامانه جامع اطلاعات موقوفات و بقاع استان لرستان خبر داد و افزود: با راه‌اندازی این سامانه خوشبختانه پیشرفت‌ها و توفیقات فراوانی در حوزه وقف استان حاصل شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان لرستان گفت: یکی از احکام اسلام که نیاز به احیا دارد، وقف است.

‌محمدیان تصریح کرد: واقفان بزرگی در لرستان همچون آیت‌الله بروجردی، آیت‌الله قاضی و... داشته‌ایم که باید یاد آنها را گرامی‌ بداریم.

انتهای پیام/2304/‌ش20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول