اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌کل میراث فرهنگی‌ کرمان:

خانه امام جمعه کرمان مرمت می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمان گفت: مرمت خانه امام جمعه کرمان با تخصیص اعتبار از سوی استاندار کرمان با جدیت در دست پیگیری و کارگاه مرمت آن فعال است.

خانه امام جمعه کرمان مرمت می‌شود

حسین شمس‌الدینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به اینکه خانه امام جمعه از جمله بناهای تاریخی و با ارزش دوره قاجاریه است، اظهار داشت: اثر مذکور در کنار مجموعه تاریخی بیمارستان نوریه و جنب خیابان مدیریت واقع شده که به راحتی قابل دیدن است.

وی با اشاره به اینکه بنا در تملک دانشگاه علوم پزشکی کرمان است، ادامه داد: طی سال‌های گذشته در راستای مرمت و بازسازی بنا و تبدیل آن به موزه پزشکی استان کرمان تلاش‌های زیادی شده است.

شمس‌الدینی تصریح کرد: در حال حاضر این مهم با تاکید و تخصیص اعتبار لازم از سوی استاندار کرمان با جدیت در دست پیگیری و کارگاه مرمت آن فعال است.

وی افزود: طی آخرین جلسه با حضور مسئولان مقرر شد، پس از اتمام عملیات مرمتی و تجهیز، بنا در هفته میراث فرهنگی و در روز جهانی موزه‌ها به موزه پزشکی تبدیل شود.

شمس‌الدینی گفت: این بنای دو طبقه دارای تزئینات آجری و آجر‌کاری معقلی است و تمام فعالیت‌های در دست اجرا براساس طرح مرمت و احیای بنا و تبدیل آن به موزه است.

انتهای پیام/2446/غ10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول