اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دیگر خبری از استخاره‏های ناب‏تر از ناب نیست

وداع تلخ با پیر مجاهد/‌نگاهی به سوابق‌ امام جمعه فقید بیارجمند+عکس

خبرگزاری فارس: امام جمعه بیارجمند در حالی عصر امروز به علت ایست قلبی دار فانی را وداع گفت که مردم جای جای استان سمنان با استخاره‏های ناب‏تر از ناب و مجاهدت‏های مستمرانه وی آشنایی کامل دارند.

وداع تلخ با پیر مجاهد/‌نگاهی به سوابق‌ امام جمعه فقید بیارجمند+عکس

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، حجت‌الاسلام محمدرضا احمدی، امام جمعه بیارجمند عصر امروز در بیمارستان امام حسین(ع) شاهرود و به علت ایست قلبی ناشی از کهولت سن به دیار باقی شتافت و مردم استان سمنان را اندوهگین ساخت.

قرار است پیکر مطهر حجت‌الاسلام محمدرضا احمدی، امام جمعه بیارجمند هم‏زمان با اربعین حسینی ابتدا در شاهرود و سپس در بیارجمند تشییع و در همان جا به خاک سپرده شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، امام جمعه بیارجمند پیش‏تر نیز به علت سوختگی با آب جوش در بیمارستان بستری شده بود.

مرحوم احمدی، امام جمعه بیارجمند به دلیل سوختگی با آب جوش در بیمارستان امام حسین(ع) شاهرود بستری شده و تحت مداوا قرار گرفته‌ بود.

در روزهای مصادف با ماه محرم‏الحرام و به برکت لطف و عنایت ارباب بی‏کفن، امام حسین(ع) و دعای خیر مؤمنان و دوستان، وضع عمومی امام جمعه بیارجمند بهبود یافته بود و امور درمانی مربوط به وی به خوبی پیگیری می‏شد.

بر اساس توصیه پزشکان معالج امام جمعه بیارجمند در ابتدای ماه محرم، وی باید در این برهه بیشتر تقویت شده و با کنترل بهتر و اطمینان بیشتری که از وضع وی حاصل خواهد شد، می‏توان این مرد دیانت و سیاست را در روزهای آینده باز هم در عرصه جهاد نظاره‏گر بود؛ اما این‏بار سکته قلبی به پیر بیارجمندی‏ها امان نداد.

 

آغاز راه و گام نهادن در مسیر تحصیل و تهذیب

احمدی در پانزدهم آذر ماه 1311 در شهر بیارجمند از توابع شهرستان شاهرود متولد شد.

پس از آشنایی با قرآن کریم در مکتب‏خانه‏های وقت آن زمان، تحصیلات ابتدایی را در مدرسه حافظ  که هم‏اکنون نیز به این نام شناخته می‏‏شود، گذراند.

علاقه وافر به معارف اسلامی و کسب مدارج علمی و همچنین اشتیاق و استقبال خانواده، وی را در سال 1324 هجری شمسی راهی مدرسه علمیه نواب در حوزه علمیه مشهد مقدس کرد.

وی ادبیات را نزد اساتید آقایان غلامرضا شهری، مرحوم ادیب نیشابوری و سطوح فقه و اصول را در خدمت آیات عظام و حجج اسلام حاج میرزا احمد مدرس‏یزدی و حاج شیخ کاظم دامغانی و حاج آقا حسن قمی و حاج شیخ هاشم قزوینی و خارج اصول و فقه را در خدمت بزرگواران آیات عظام فقیه سبزواری، سید عبدالله شیرازی و میلانی، تفسیر و اخلاق را بیشتر در خدمت میرزا جواد آقا تهرانی به مدت شش سال تلمذ کرد.

احمدی در سال‏های تحصیل در مشهد مقدس با نشریات دینی آن زمان که بیشتر در قم و تهران فعالیت داشتند، همکاری داشت.

وی در مجله «مسلمین» حاج سراج انصاری، «ندای حق» مرحوم عدنانی و «مجموعه حکمت» مقالاتی را منتشر کرد.

در همین سال‏ها، کتاب «نورالابصار» وی در حالات و معجزات 14 معصوم به رشته تحریر درآمد و در اختیار علاقه‏مندان به خاندان عصمت و طهارت قرار گرفت. این کتاب در اوایل سال‏جاری نیز مشتمل بر 175 صفحه تجدید چاپ شد.

 

چندین سال مبارزه طاقت‏فرسا

احمدی در سال 1343 شمسی با کوله‏باری از معرفت دینی، به موطن خود مراجعت کرد تا با نشر، ترویج و بذل جهد در معارف اسلامی، منشأ خیری برای اهالی مومن، معتقد، ولایی و سخت‏کوش بیارجمند باشد.

احمدی یکی از افراد موثر در تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی استان سمنان در سال 1360 در شاهرود بود.

در سال 1361 با پیگیری‏های لازم توانست دومین دفتر تبلیغات اسلامی استان را در شهر بیارجمند تاسیس کند.

وی 19 سال با سازمان تبلیغات اسلامی همکاری کرد و در سال 1370 به افتخار بازنشستگی نائل آمد.

 

سنگر نماز جمعه با او خو گرفته بود

احمدی از 25 مرداد 1370 از سوی مقام معظم رهبری به عنوان امام جمعه بیارجمند منصوب شد و بیش از 21 سال در این سنگر حساس، محور همدلی و همراهی و عزت و افتخار مردم و مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی بود.

احمدی از 17 تن مراجع تقلید و آیات عظام شامل سید محمود شاهرودی، سیدابوالقاسم خوئی، سیدمحمدرضا گلپایگانی، سیدشهاب‏الدین مرعشی‏نجفی، شیخ محمدعلی اراکی، سیدمحمدهادی حسینی‏میلانی، سیدعبدالله شیرازی، حاج حسن آقای قمی، سیدعلی سیستانی، محمدتقی بهجت، شیخ جواد تبریزی، وحید خراسانی، فاضل لنکرانی، ناصر مکارم‏شیرازی، علوی گرگانی، سیدمحمد شاهرودی و مقام معظم رهبری در اخذ وجوهات شرعیه، امور حسبیه و آنچه مربوط به اذن حاکم شرع است، اجازه داشت.

احمدی که متولد سال 1311 است، امروز در حالی با مردم خداحافظی کرد که بسیاری از مشکلات منطقه بیارجمند همیشه با همت و محوریت وی و حمایت و همراهی مردم این شهر از امام جمعه بیارجمند به خوبی به سامان رسیده است و نباید در این مسائل از برکت حضور عالم عالی‏قدری چون وی در منطقه غافل بود.

یادش گرامی و راهش پررهرو باد . . .

انتهای پیام/2249/ش40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول