اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

سخنان امام جمعه گچساران از روی دلسوزی است/ نصایح خیرخواهانه را می‌پذیرم

خبرگزاری فارس: استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به انتقادات امام جمعه گچساران در زمینه مشکلات این شهرستان گفت: سخنان امام جمعه گچساران از روی دلسوزی است و ما نصایح خیرخواهانه را می‌پذیریم.

سخنان امام جمعه گچساران از روی دلسوزی است/ نصایح خیرخواهانه را می‌پذیرم

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، سید حسین صابری شامگاه یکشنبه در پاسخ به سئوالی مبنی به اصرار بر عدم تغییر مدیران تا پایان انتخابات اظهار کرد: من هیچ‌گاه چنین حرفی را بر زبان نیاورده‌ام، جمله‌ای که گفتم و از دوستان خواستم با همان کیفیت منتشر کنند این بود که هرگونه تغییر مدیریت در سطح استان ممنوع مگر با هماهنگی بنده و این«مگر» را به یاد داشته باشید.

وی افزود: در مواقعی که خطای چشم و لغزش دست از طرف مسئولی به وجود آید اگر یک روز نیز به عمر مسئولیت من باقی مانده باشد وی را تغییر خواهم داد.

صابری با بیان اینکه نسبت به دو موضوع حساس هستم، گفت: معتقد هستم این دو موضوع در نظام اجرایی باید مورد توجه قرا گیرد که این دو مورد شامل ناپاکی چشم و ناپاکی دست است.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس مبنی بر نظر شخصی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در زمینه خطبه‌های اخیر امام جمعه گچساران در اعتراض به وضعیت کنونی این شهرستان و تهدید به تفکیک از استان چیست، تصریح کرد: خط  مشی من این گونه است که همه اقدام و حرکت‌های من در راستای حفظ وحدت و برقراری آرامش در جامعه است.

صابری ادامه داد: امروز جامعه اسلامی با توجه به وجود دشمنان داخلی و خارجی در شرایطی قرار دارد که نیاز به آرامش و وحدت دارد و هر نفس، قدم و حرکتی که از من مدیر ارشد استان سر بزند باید در راستای تأمین آسایش، آرامش و امنیت مردم باشد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: در بسیاری از موارد پاسخ دادن‌های و عکس‌‌‌العمل نشان دادن‌های من باید در راستای حفظ وحدت و برقرای آرامش باشد.

صابری تأکید کرد: اگر من شعار تبعیت از ولایت می‌دهم، اگر به خودم می‌بالم که پیرو ولایت هستم این موضوع را باید در عمل ثابت کنم، کارها را اصلی و فرعی کنید به اصول و اصلی‌ها بپردازید و اصلی‌ها را فدای فرعی‌ها نکنید.

وی یادآور شد: استکبار امروز دنبال پیدا کردن روزنه‌ای کوچک برای ایجاد تفرقه و اختلاف بین مردم است که ما باید در راستای ایجاد وحدت تلاش کنیم.

صابری گفت: به عنوان کسی که عمری از من گذشته است و بهترین دوران عمرم را از پیروزی انقلاب به بعد داشتم با تجربیات و فرهنگ‌های متفاوت امروز به این نتیجه رسیده‌ام که در برخی مواقع حتی در برابر ناملایمات باید سکوت مطلق کرده و در راستای منافع عمومی جامعه حرکت کنم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: جایگاه امام جمعه با جایگاه استاندار متفاوت بوده و ارتباط امام جمعه با مقام ولایت با جایگاه رفیع نماز جمعه با جایگاه استاندار و فرماندار از زمین تا آسمان فرق می‌کند.

صابری با بیان اینکه به خود اجازه ورود به حریم پرمحتوا و با معنای معنوی امام جمعه را نمی‌دهم، گفت: از نظر اعتقادی اعتقاد من بر مطیع بودن است و به همین خاطر معتقد هستم آنچه را امام جمعه مطرح کرد در راستای خیر و مصلحت جامعه اسلامی است.

وی خاطرنشان کرد: همه تذکرات، توصیه‌ها و نصایح دوستانه را از صمیم قلب می‌پذیرم و آنچه در توان داشته باشم در راستای تحقق این خواسته‌ها به کار می‌گیرم.

صابری در پاسخ به اظهارات خبرنگار فارس مبنی بر اینکه بر اساس گفته شما که می‌گویید در شرایط فعلی نباید حاشیه درست کرد، عنوان داشت: من نگفتم شما حرف نزنید، من گفتم من حرف نمی‌زنم چون خودم صاحب اختیار هستم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به خبرنگار فارس مبنی بر اینکه بعضی سخنان امام جمعه را سبب ایجاد تفرقه دانسته‌اند، گفت: هر کسی چنین حرفی زده است اشتباه کرده است.

وی ادامه داد: بنده به عنوان مدیر ارشد استان یا خدمتگزار کوچک این استان هرگز نمی‌گویم دیگران حرف نزنند، یکی از نعمت‌های جمهوری اسلامی ایران وجود همین آزادی بیان است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: گفتم در شرایط کنونی تشخیص من حفظ وحدت در مورد مشکلات شهر است اما، هر شخصی هر چیزی می‌خواهد می‌تواند بگوید، هر کسی تشخیصی دارد.

صابری در ادامه تصریح کرد: شما هرچه می‌خواهید بگویید و من نیز هر چه خواستم می‌گویم و هرگز نمی‌گویم هیچ فردی ایراد و تذکر ندهد اما تشخیص من این است که در شرایط فعلی باید سکوت کرده و کارها را انجام دهم.

صابری در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه اعتقادی به وجود گروه انحرافی دارید، گفت: ما خطی مستقیم به نام ولایت داریم هر شخص، گروه، مسند و جایگاهی با این خط کوچکترین زاویه‌ای پیدا کند، منحرف است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: انحراف به چپ و راست یا انحراف عقیدتی و مدیریتی تفاوتی ندارد در همه حال این انحراف تلقی می‌شود.

صابری تأکید کرد: هر کسی زاویه‌اش با خط مستقیم بیشتر شد، انحراف وی بیشتر می‌شود و هر کسی خود را به خط ولایت منطبق کرد، انسانی اسلامی و ولایی می‌شود.

انتهای پیام/82014/ح30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول