اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تلاش محققان برای تولید بذر هیبریدی به بار نشست

کشت 120 هکتار گلخانه جیرفت با بذرهای هیبریدی تولید داخل

خبرگزاری فارس: محققان جوان کشورمان در بخش کشاورزی توانستند برای نخستین‌بار بذر هیبریدی خیارسبز، گوجه‌فرنگی، هندوانه، ملون‌ها، بادمجان و فلفل را تولید کنند و امسال در کشت 120 هکتار گلخانه‌های جیرفت از این بذرها استفاده شده است.

کشت 120 هکتار گلخانه جیرفت با بذرهای هیبریدی تولید داخل

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، نریشن بذر یکی از نهادهای مهم کشاورزی محسوب می‌شود و امروزه استفاده از بذرهای اصلاح شده و سازگار با اقلیم هر منطقه با هدف بهره‌وری بیشتر مورد توجه کشاورزان است.

برگزاری همایش بذرهای هیبریدی سبزی و سیفی در جیرفت

مهندسان و محققان جوان کشورمان در بخش کشاورزی توانستند برای نخستین‌بار بذر هیبریدی خیارسبز، گوجه‌فرنگی، هندوانه، ملون‌ها، بادمجان و فلفل را تولید کنند و امسال در کشت بیش از 120 هکتار از گلخانه‌های جیرفت از این بذرها استفاده شده است.

فخار‌زاده دبیر برگزاری همایش بذرهای هیبریدی سبزی و سیفی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در جیرفت گفت: این همایش با حضور محققان و کشاورزان 13 استان کشور به این لحاظ در جیرفت برگزار شده که خواستگاه بذرهای هیبریدی کشور جیرفت است و مباحث کشاورزی مورد بررسی قرار گرفت.

حمید امیرسیدی مدیرعامل شرکت هامون تنها تولیدکننده بذرهای هیبریدی کشور که مرکز آن در هشگرد کرج است در گفت‌وگو با خبرنگار ارس اظهار داشت: 30 محقق و کارشناس جوان کشور در این شرکت مدت پنج سال است که به صورت عملیاتی کار تولید این بذرها را که همه وارداتی بوده‌اند، آغاز کردند و امسال تولید این بذر مورد تایید بخش ثبت گواهی بذر نهال کشور قرار گرفت.

استفاده موفقیت‌آمیز از بذرهای هیبریدی

مجید درینی رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان نیز این اقدام را تحول بزرگی در کشاورزی خواند و از کشاورزان خواست به سمت کشت این بذرها بروند.

کشاورزان جیرفتی استفاده کننده از این بذرها نیز از کشت موفقیت‌آمیز این بذرها گفتند.

کارشناس بذر شرکت هامون عنوان کرد: هیبرید به بذرهایی گفته می‌شود که اصلاح شده‌اند و فقط صفات مثبت دوگونه تلقیح شده را در خود دارند و در تکثیر بعدی این صفات را ندارند به گونه‌ای که از این بذر دیگر با این قابلیت نمی‌شود، استفاده کرد.

به گزارش فارس، پیش از این 100 درصد بذرهای هیبریدی سبزی و سیفی مصرفی کشور وارداتی بودند.

انتهای پیام/80007/ش40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول