اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در راستای محرومیت‌زدایی صورت می‌گیرد

احداث 60 سالن گلخانه برای طوایف سیستان و بلوچستان

خبرگزاری فارس: مدیر سازمان بسیج سازندگی سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: تا پایان امسال در راستای محرومیت‌زدایی تعداد 60 سالن گلخانه در سیستان و بلوچستان احداث می‌شود.

احداث 60 سالن گلخانه برای طوایف سیستان و بلوچستان

منوچهر شفیعی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: امسال بیش از یک میلیارد و 500 میلیون تومان برای طرح‌های محرومیت زدایی و خدمات رسانی توسط بسیج سازندگی سپاه سلمان سیستان و بلوچستان هزینه شده است.

وی افزود: بسیج سازندگی در زمینه محرومیت‌زدایی و خدمات رسانی با تشکیل 140 گروه جهادی و اعزام آنها به سراسر استان در راستای کارهای فرهنگی، تبلیغی، آموزشی و عمرانی تاکنون کارهای بسیار خوبی انجام داده‌ است.

مدیر سازمان بسیج سازندگی سپاه سلمان سیستان و بلوچستان بیان کرد: تعداد 20 هزار نفر در اردوها شرکت کرده‌اند که از اقشار دانشجویی، فرهنگی، طلاب، مساجد و محلات و جامعه پزشکی و بسیج مهندسان بودند.

وی با بیان اینکه این اردوها 10 تا 15 روزه بوده است گفت: در اردوهای یک روزه نیز که همه از مساجد و محلات بوده‌اند 25 هزار 567 نفر برای کمک به بسیجیانی که نیازمند کمک بودند در عرصه‌های مختلف به ویژه کشاورزی مشارکت کردند.

شفیعی اضافه کرد: در راستای محرومیت زدایی تا پایان سال احداث 60 سالن گلخانه برای طوایف مختلف در سطح استان را در دست اجرا داریم که تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: در زمینه اقتصاد مقاومتی که از مطالبات رهبری است کلاس‌‌های توجیهی برای تمامی رده‌های مقاومت برگزار شده که آنها نیروهای زیر نظر خود را توجیه کنند.

مدیر سازمان بسیج سازندگی سپاه سلمان سیستان و بلوچستان بیان داشت: در راستای فرهنگ سازی برای کمک به گسترش تولید مرغ و تخم مرغ در منازل و باغ‌ها و محیط‌های خانگی روستایی، فرهنگ سازی در رابطه با کمک به گسترش تولید ماکیان ( اردک و غاز) در روستاها و مناطقی که رودخانه دارند، فرهنگ سازی در زمینه کمک و ایجاد حوزچه‌ها و استخرها زیر تلمبه‌خانه‌ها و پرورش ماهی در آن‌ها نیز گام‌های خوبی برداشته شده است.

وی گفت: فرهنگ سازی برای پرورش قارچ، زنبور داری و تولید عسل، کمک به ایجاد واحدهای گلخانه‌ای و تولید گل و صیفی‌جات، کمک به ایجاد شبکه تولید و توزیع صنایع دستی و تولیدات خانگی و کمک به ایجاد واحدهای کوچک پرورش دام از دیگر اقدامات و برنامه‌های بسیج سازندگی سپاه سلمان سیستان و بلوچستان است.

شفیعی ادامه داد: تاکنون 40 واحد پرورش مرغ خانگی در روستاها ایجاد شده و تا پایان سال هم اینکار ادامه پیدا می‌خواهد کرد.

وی افزود: در زمینه ایجاد اشتغال با همکاری کمیته امداد امداد و فنی و حرفه‌ای، برای افراد جویای کار تشکیل پرونده داده شده و برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شدند.

مدیر سازمان بسیج سازندگی سپاه سلمان سیستان و بلوچستان اعزام تیم‌های بهداشتی و درمانی به روستاهای محروم، ارائه ویزیت رایگان به نیازمندان در مراکز درمانی توسط بسیج جامعه پزشکی، برگزاری همایش برای فرهنگ‌سازی مصرف کالاهای داخلی و مبارزه با واردات بی رویه و برگزاری کارگاه مهارت افزایی و توانمندسازی  متخصصان مهندس بسیجی نیز از دیگر فعالیت‌ها و برنامه‌های بسیج سازندگی سپاه سلمان در سال‌جاری بوده است.

انتهای پیام/75004/ر30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول