اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان:

شهرداری عوارض آلایندگی را برای مهار آلاینده‌ها هزینه کند

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: شهرداری‌ها باید عوارض آلایندگی را برای کنترل، کاهش و مهار آلاینده‌های جوی و زیست محیطی موجود در سطح شهر‌ها هزینه کنند.

شهرداری عوارض آلایندگی را برای مهار آلاینده‌ها هزینه کند

کیومرث کلانتری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اجرای طرح جامع کاهش آلودگی هوا از ابتدای امسال در اصفهان اظهار کرد: در حال حاضر نتایج این طرح در اصفهان نمایان و قابل مشاهده است.

وی با تاکید بر اینکه از دیدگاه قانون تنها حفاظت محیط زیست می‌تواند نسبت به مسائل زیست محیطی اظهار نظر کند، اضافه کرد: محیط زیست دستگاه تخصصی و نظارتی است که این مجموعه نسبت به اجرای سیاست‌ها، ضوابط و مقررات زیست محیطی اقدامات لازم را انجام می‌دهد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان با بیان اینکه شهرداری‌ها باید عوارض آلایندگی را برای کنترل، کاهش و مهار آلاینده‌های جوی و زیست محیطی موجود در سطح شهر‌ها هزینه کنند، تصریح کرد: مدیریت شهری و شهرداری‌ها وظیفه خطیری در راستای کاهش و برطرف شدن آلودگی‌های زیست محیطی شهر‌ها را بر عهده دارند.

وی تردد خودرو‌ها را دلیل 70 درصد از آلودگی موجود در کلان‌شهر‌ها دانست و ادامه داد: کلان‌شهر اصفهان هر ساله با اینورژن و وارونگی دما مواجه می‌شوند اما عملکرد مردم و دستگاه‌های اجرایی باید در راستای جلوگیری از تشدید آلاینده‌های جوی در زمان وقوع پدیده اینورژن باشد.

کلانتری با اشاره به اینکه شهرداری‌های اصفهان باید برای جلوگیری از افزایش آلودگی‌های جوی در اصفهان نسبت به مدیریت واحد‌های مزاحم شهری دارای آلایندگی اقدام کنند، تاکید کرد: تمام مردم باید با دستگاه‌های اجرایی در راستای کاهش و کنترل آلودگی‌های جوی اصفهان همکاری کنند.

وی با تاکید بر اینکه 19 دستگاه اجرایی در اصفهان موظف به کنترل آلودگی هوا هستند، افزود: مردم در راستای کاهش آلاینده‌های جوی نقش محوری دارند و امیدواریم با اقدامات صورت گرفته در راستای کاهش آلاینده‌های جوی در اصفهان میزان این آلاینده‌ها به حداقل ممکن برسد.

انتهای پیام/63004/صا30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول