اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی آبادان:

شوک‌های عضلانی از عوارض تزریقات ناایمن است

خبرگزاری فارس: معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: شوک‌های عضلانی مقطعی از عوارض تزریقات ناایمن است.

شوک‌های عضلانی از عوارض تزریقات ناایمن است

مرتضی جعفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی فارس در آبادان اظهار کرد: انجام عمل تزریقات توسط بعضی از افراد در منازل عوارض جبران ناپذیری را به دنبال دارد.

وی افزود: انجام تزریقات نیاز به شرایط محیطی مناسب و رعایت لزومات بهداشتی مانند استریلیزه کردن مکان تزریقات، برخورداری از تخصص لازم در این زمینه و گذراندن دوره‌های تئوری و عملی دارد.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی شهرستان آبادان ادامه داد: تزریق آمپول از جمله موارد پزشکی لازم بوده که باید زیر نظر پزشک و در مرکز بهداشتی انجام شود.

وی در همین خصوص عنوان کرد: اکثر افراد در هنگام تزریقات از شدت ترس دچار افت فشار خون شده و این عکس‌‌العمل بدن، شوک‌های مقطعی را در هنگام تزریقات به دنبال دارد.

جعفری با اشاره به دیگر مضرات تزریق آمپول در منازل گفت: ایجاد حساسیت نسبت به نوع خاصی از داروها مانند پنی‌سیلین با وجود چندین نوبت استفاده فرد از داروهای فوق از جمله عوارض دیگر تزریقات ناایمن در منازل است.

وی در ادامه گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان افزود: این نوع از داروها در صورت واکنش بدن و داشتن آلرژی از سوی افراد خطرات جبران ناپذیری از جمله مرگ را به دنبال داشته که باید با رعایت نکات فوق تزریق این قبیل داروها در مراکز بهداشتی انجام شود.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی شهرستان آبادان ادامه داد: از جمله دیگر عوارض تزریقات ناایمن عدم تشخیص خرابی دارو از سوی افراد غیرمتخصص است.

وی در همین خصوص عنوان کرد: در بعضی از موارد داروها با گذشتن تاریخ انقضا یا رعایت نکردن شرایط محیطی لازم دچار خرابی شده و افراد با عدم تشخیص این مهم مشکلات جبران ناپذیری را برای خود ایجاد می‌کنند.

جعفری در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در خصوص راه‌های مقابله با این گونه اقدامات غیراستاندارد و ناایمن در منازل توسط افراد غیرمتخصص بیان کرد: برگزاری انجمن‌های مختلف زیر نظر شبکه‌های بهداشت و درمان از جمله موارد مهم در این رابطه است.

وی در پایان گفت: آموزش بهیاران متخصص، تبلیغات موثر جراید، صدا و سیما و نشریات محلی از راه‌های رسیدن مطلوب در راستای آموزش افراد جامعه برای کاهش اثرات مضر تزریقات ناایمن است.

انتهای پیام/72002/و30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول