اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد رحیم‌پور ازغدی:

ایران و غرب 2 قطب جهان معاصر هستند/انقلاب اسلامی دنیا را متحول کرد

خبرگزاری فارس: عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: نظریه‌پردازان غرب معتقدند دنیا اکنون دو قطبی شده و یک طرف دنیای غرب قرار دارد و طرف دیگر ایران است.

ایران و غرب 2 قطب جهان معاصر هستند/انقلاب اسلامی دنیا را متحول کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حسن رحیم‌پور ازغدی عصر چهارشنبه در نشست بحث و بررسی مخاطب‌شناسی فرهنگی در محل سالن اجتماعات شهرداری رشت با اشاره به دو نگاه به فرهنگ و فرهنگ‌سازی در جامعه اظهار کرد: تفکیک بین عرصه فرهنگ و زندگی نگاه سکولاریستی است و منشا اسلامی ندارد.

وی بعثت پیامبر (ص) را برای فرهنگ‌سازی عنوان کرد و افزود: فعالیت‌های فرهنگی پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) از متن زندگی مردم جدا نبوده و باهم ترکیب شده است.

رحیم‌پور ازغدی نگاه موزه‌ای و نمایشگاه به فرهنگ را مربوط به گزارش دادن به یونسکو دانست و تصریح کرد: آمیختگی ترکیبی و تجزیه ناپذیری مخاطب‌شناسی مقوله فرهنگی است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید براینکه مذهب برای اصلاح دنیا و آخرت مردم است، خاطرنشان کرد: دین و مذهب تمام زندگی انسان‌ها را دربر می‌گیرد.

وی فرهنگ در اسلام را تمام زندگی نامید و بیان کرد: فرهنگ باید هنگام کار، تفریح، سیاست و خانواده دیده شود.

رحیم‌پور ازغدی مخاطب و مخاطب‌شناسی در فرهنگ‌سازی را اثرگذار خواند و اذعان کرد: مخاطب‌شناسی دینی مخاطب را خلیفه خداوند می‌داند و انسان بزرگ‌ترین امانت در دنیا است.

این استاد دانشگاه انسان را هدف مخاطب‌شناسی اسلامی توصیف کرد و گفت: نگاه اسلامی به فرهنگ با نگاه ماتریالیستی متفاوت است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی نحوه استفاده از موقعیت‌ها را فعالیت فرهنگی برشمرد و یادآور شد: دیگران احمق‌پنداری در فعالیت‌های فرهنگی باید حذف شود و در فرهنگ‌سازی نباید فریب ظاهرسازی را خورد.

*خشونت و امانتداری ملاک مخاطب‌شناسی فرهنگی است

وی میزان مدارا، دروغ، خشونت و امانتداری در جامعه را ملاک مخاطب‌شناسی فرهنگی عنوان کرد و افزود: مخاطب‌شناسی فرهنگی باید با نگاه عمیق در جامعه انجام شود.

رحیم‌پور ازغدی فرهنگ‌سازی تک‌موجی و تک‌صدایی را به شدت خطرناک دانست و اظهار کرد: صداهای مختلف باید به صورت کنترل شده در جامعه باشد و کرسی‌های آزاداندیشی مصداق آن است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بدبینی به نسل جدید را خطرناک نامید و تصریح کرد: نسل کنونی در جامعه و دانشگاه یکی از بهترین نسل‌های کشور است.

*انقلاب اسلامی دنیا را متحول کرد

وی با اشاره به اینکه نگاه به فرهنگ باید از زاویه‌ای باشد که حادثه بسیار ویژه، استثنایی و بی‌سابقه در تاریخ شیعه و بشر اتفاق افتاده است، اذعان کرد: انقلاب اسلامی دنیا را متحول کرده است.

رحیم‌پور ازغدی یادآور شد: نظریه پردازان آمریکایی معتقدند دنیا اکنون دو قطبی شده و یک طرف رژیم‌های وابسته به غرب و اروپا به رهبری آمریکا قرار دارند و در طرف دیگر جنبش‌های انقلابی اسلام‌گرا به رهبری ایران هستند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه دوقطبی شدن جهان دارای ابعاد سیاسی و اقتصادی است، گفت: بعد فرهنگی و ایدئولوژیک مهم‌تر از دیگر ابعاد دوقطبی شدن بوده که منشا اثر است.

وی همچنین بدترین استبدادها در دنیا را استبداد دینی عنوان کرد و افزود: استبداد سکولار نمی‌تواند به دین آسیب وارد کند اما استبداد مذهبی تمام امور را از بین می‌برد.

رحیم‌پور ازغدی با بیان اینکه بشر امروز یکی از خرافی‌ترین دوران‌ها را طی می‌کند، اظهار کرد: خرافی شدن جوامع به دلیل سکولار کردن جامعه است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه اطلاعات در مورد افراد در سایت‌های اینترنتی را نادرست، هدفمند و با اغراض سیاسی دانست و بیان کرد: سایت‌های اینترنتی غرب بی‌طرف نیستند و گزینشی عمل می‌کنند و این امر جزو فکرسازی و فرهنگ‌سازی آنها است که به جامعه آسیب می‌رساند.

انتهای پیام/84001/آ40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول