اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال تحصیلی 90 - 91

دانشگاه کازرون برتر فرهنگی شناخته شد

خبرگزاری فارس: مدیر امور فرهنگی دانشگاه سلمان فارسی کازرون گفت: دانشگاه سلمان فارسی کازرون به عنوان دانشگاه برتر فرهنگی و اجتماعی در گروه چهار دانشگاه‌های کشور معرفی شد.

دانشگاه کازرون برتر فرهنگی شناخته شد

ابراهیم آروند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کازرون اظهار داشت: در نشست مشترک معاونان فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها و نمایندگان وزیر علوم در هیئت نظارت بر تشکل‌های اسلامی که با حضور وزیر علوم و معاون فرهنگی و اجتماعی وی برگزار شد، دانشگاه سلمان فارسی برای دومین سال پیاپی به عنوان دانشگاه نخست فرهنگی در گروه چهار دانشگاه‌های کشور و منطقه پنج کشور معرفی شد.

وی افزود: دانشگاه‌های دولتی ارزیابی شده براساس تعداد دانشجو، میزان برخورداری، تعداد کارکنان، تعداد اعضای هیئت علمی و قدمت دانشگاه به چهار گروه دانشگاه‌های بسیار بزرگ، دانشگاه‌های بزرگ، متوسط و کوچک تقسیم‌بندی شده‌اند که برگزیده‌های فرهنگی این گروه‌ها، در سال 91-90، بر‌اساس کارنامه فرهنگی آنها مشخص شدند.

آروند گفت: بر این اساس، در گروه دانشگاه‌های بسیار بزرگ، دانشگاه فردوسی مشهد به عنوان دانشگاه برگزیده و صنعتی اصفهان، علم و صنعت ایران و سیستان و بلوچستان به عنوان دانشگاه‌های قابل تقدیر، در گروه دانشگاه‌های بزرگ دانشگاه محقق اردبیلی، دانشگاه برگزیده معرفی شدند.

این مسئول با بیان اینکه دانشگاه شهید مدنی آذربایجان و دانشگاه شاهد به عنوان دانشگاه‌های قابل تقدیر، در گروه دانشگاه‌های متوسط دانشگاه هنر اسلامی تبریز برگزیده شدند اضافه کرد: همچنین دانشگاه صنعتی شیراز و ایلام قابل تقدیر و در گروه دانشگاه‌های کوچک، دانشگاه سلمان فارسی به عنوان برگزیده و تربت حیدریه و صنعتی اراک به عنوان قابل تقدیر انتخاب شدند.

مدیر امور فرهنگی دانشگاه سلمان فارسی با بیان اینکه درصد اعتبارات دانشگاه در حوزه فرهنگی، وضعیت منابع انسانی، فضاهای فرهنگی و اسلامی، ساختار فرهنگی دانشگاه، برخورداری از نظام برنامه‌ریزی راهبردی، تشکیل شوراهای فرهنگی دانشگاه، میزان تعامل و تبادل نظر بین مسئولان دانشگاه و دانشجویان از جمله شاخص‌های ارزیابی دانشگاه‌ها بوده است، تصریح کرد: همچنین برنامه‌های آموزشی فرهنگی ویژه دانشجویان، استادان و کارکنان، فعالیت فرهنگی در فضاهای مجازی، اهتمام به امور نماز و نیایش، میزان جذب مخاطبان در هر یک از حوزه‌های سیاسی، علمی، فرهنگی، هنری، آموزشی، مذهبی، اهتمام دانشگاه در برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی از دیگر شاخص‌های ارزیابی در این زمینه‌ها بوده است.

آروند در ادامه بیداری اسلامی، عفاف و حجاب و انتخابات مجلس در سال گذشته، نسبت شرکت کنندگان در اردوهای علمی، فرهنگی، تفریحی و زیارتی، نشریات دانشجویی، میزان مشارکت دانشجویان در انجمن‌های علمی دانشجویی را نیز از جمله این شاخص‌ها برشمرد و گفت: کانون‌های فرهنگی هنری، بسیج دانشجویی و تشکل‌های اسلامی، میزان مشارکت فعال اعضای هیئت علمی در برنامه‌های فرهنگی دانشگاه، جوایز و افتخارات کسب شده فرهنگی در سال گذشته، برنامه‌های فاخر ملی، ابتکارات و نوآوری‌های دانشگاه در حوزه فرهنگی، تولیدات فرهنگی و رضایتمندی فعالان فرهنگی از برنامه‌های دانشگاه از مهمترین شاخص‌ها در ارزیابی دانشگاه‌ها بوده است.

این مسئول ادامه داد: دانشگاه سلمان فارسی با کسب نمره 88 و با رشد 26 درصدی نسبت به سال تحصیلی 90-89 به عنوان دانشگاه نخست در گروه چهار و در منطقه پنج فرهنگی کشور معرفی شد و معاون فرهنگی دانشگاه تندیس و لوح دانشگاه برگزیده را از وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و معاون فرهنگی و اجتماعی وی دریافت کرد.

انتهای پیام/ 2448/ش30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول