اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آستان امامزاده عبدالله (ع) خبر داد

ایجاد قطب فرهنگی در شبستان آستان امامزاده عبدالله (ع)

خبرگزاری فارس: مدیر آستان امامزاده عبدالله (ع) گفت: برپایی همایش‌های موضوعی، ارائه مشاوره فردی و گروهی از سوی امام جماعت آستان قبل از اقامه نماز ظهر و مغرب به مراجعه کنندگان و ... از برنامه‌های فرهنگی این آستان است.

ایجاد قطب فرهنگی در شبستان آستان امامزاده عبدالله (ع)

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، نسب امامزاده عبدالله (ع) با پنج واسطه به امام زین‌العابدین (ع) می‌رسد. 

در کتب معتبر دینی از وی به‌عنوان شخصی عالم، فاضل و محدث یاد شده است که در قم متولد شده و در سال (319 قمری) در ری وفات یافته است.

بارگاه مقدس امامزاده‌ عبدالله (ع) در میان قبرستانی قدیمی واقع شده است که رونق و ماندگاری قبور این قبرستان را می‌توان به حضور ملکوتی این امامزاده نسبت داد.

بقعه امامزاده علاوه بر اهمیت مذهبی از جایگاه تاریخی خاصی نیز برخوردار است که معماری، نقاشی‌های سقفی و نوشته‌های مکتوب بر روی در و دیوار آن به دوره صفویه تعلق دارد که حفظ و نگهداری مادی و معنوی این مکان مقدس در دایره اختیارات اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ری قرار دارد.

محمد ایوبی مدیر آستان امامزاده عبدالله (ع) توسعه شبستان امامزاده را یکی از شاخص‌ترین اقدامات عمرانی این مکان زیارتی عنوان کرد و گفت: با توجه به فضای موجود در حاشیه بقعه، شبستانی با مساحت 800 مترمربع درحال ساخت است که اکنون با جلب اعتبارات لازم از سوی اداره اوقاف ری و مشارکت خیرین شاهد پیشرفت 50 درصدی این شبستان هستیم که با پیش‌بینی‌های انجام شده تا پایان سال ساخت فیزیکی شبستان به اتمام خواهد رسید.

به گفته مدیر آستان امامزاده عبدالله (ع) پس از اتمام این شبستان بخشی از فضای موجود به جانمایی کتابخانه و بخش‌های فرهنگی اختصاص می‌یابد تا مورد استفاده مخاطبان قرار گیرد.

ایوبی از برگزاری ویژه برنامه‌هایی در طول هفته وقف در این آستان خبر داد و افزود: برپایی همایش‌های موضوعی، ارائه مشاوره فردی و گروهی از سوی امام جماعت آستان قبل از اقامه نماز ظهر و مغرب به مراجعه کنندگان، برگزاری مراسم عزاداری به مناسبت ایام سوگواری پیامبر (ص)، امام‌حسن (ع) و امام‌رضا (ع) و ... برای زائران آستان پیش‌بینی شده است. 

انتهای‌ پیام/2462/م30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول