اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همگام با جشنواره تئاتر بسیج کشور

«گامی برای وطن» زده شد/ «کبوترانه در آتش» سوخت

خبرگزاری فارس: همگام با جشنواره تئاتر بسیج کشور که در استان سمنان جریان دارد، دو نمایش عصر امروز در سالن تئاتر شهر سمنان اجرا شد.

«گامی برای وطن» زده شد/ «کبوترانه در آتش» سوخت

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، نمایش «گامی برای وطن» در این شهرستان به بهانه دهمین جشنواره سراسری تئاتر بسیج اجرایی شد.

این نمایش در سالن تئاتر شهر سمنان و به مدت 25 دقیقه اجرا شد.

علیرضا رحیم‏دل، کارگردان و محمد صفرنژاد نویسنده این نمایش هستند و رضا نورزاده و علیرضا رحیم‏دل در این نمایش به عنوان بازیگر به ایفای نقش پرداختند.

یک فروشنده خیابانی از فضای اجرای نمایش خیابانی یک گروه استفاده می‏کند و آغاز به فروختن کفش خارجی می‏کند و در حین این کار، مسئول اجرای نمایش با شخص درگیر می‏شود و عنوان می‏کند که هم‏اکنون زمان اجرای نمایش است.

پس از کنش و واکنش‏های متعدد، ما به عنوان مخاطب با فردی فروشنده همراه می‏شویم و به صورت بازی در بازی، قصه زندگی او را می‏شنویم.

در نهایت، تبلیغ جنس خارجی مقابل تولید ایرانی محکوم می‏شود و جنس ایرانی هر چند با کیفیت پایین‏تر تبلیغ می‏شود؛ اما برای حمایت از تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی از جنس ایرانی در این نمایش حمایت می‏شود و مرد فروشنده ...

اجرای نمایش «کبوترانه در آتش»

نمایش «کبوترانه در آتش» در نخستین روز از برگزاری جشنواره تئاتر بسیج کشور در تئاتر شهر سمنان اجرا شد.

محمدمهدی شهرتی، کارگردان  و نویسنده این نمایش بوده و در آن، سیما پورسید، ابوذر نوروزپور، لیلا شاقلانی، بهاره کاظمی و جواد یعقوبی به عنوان بازیگر به ایفای نقش پرداختند.

مدت زمان اجرای نمایش «کبوترانه در آتش» در جشنواره تئاتر بسیج کشور، 45 دقیقه بود.

این نمایش در خصوص خانمی به اسم باهره صدر، دختر عرب است که این دختر ساکن  بحرین بوده و به شغل خبرنگاری در بخش سیاسی رسانه مشغول است.

پسری به نام زید خائف برای این فرد ادعای عاشقی می‏کند؛ اما در واقع کارهای این دختر را زیر نظر دارد و در نهایت او را ترور می‏کند و ...

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، آیین افتتاحیه دهمین جشنواره تئاتر بسیج کشور با حضور فرمانده سپاه استان سمنان و مسئولان استانی و هنرمندان تئاتر در آستان امامزاده یحیی(ع) سمنان برگزار شد.

جشنواره تئاتر بسیج به صورت دوسالانه برگزار می‌شود و 300 نفر در قالب 34 گروه از نفرات برگزیده مسابقات استان‌های سراسر کشور به این جشنواره راه یافته‌اند.

این جشنواره در چهار بخش ‌صحنه‌ای و خیابانی، کودک، نوجوان و عروسکی و با موضوعات دفاع مقدس، ایثار و شهادت، بیداری اسلامی، اجتماعی با دید فرهنگی و طنز برگزار می‌شود.

بخش صحنه‌ای و خیابانی در شهرستان‌های سمنان و مهدیشهر و بخش کودک و نوجوان و عروسکی در شهرستان شاهرود برگزار می‌شود.

آثار در بخش‌های صحنه‌ای در 14 گروه، خیابانی در 9 گروه و کودک و نوجوان در 10 گروه از 20 استان کشور جهت حضور در جشنواره معرفی شده است.

انتهای پیام/2249/ق30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول