اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارگردان تئاتر خبر داد

امکان دانلود تئاتر تعزیه شب‌های شهادت‌خوانی از سایت

خبرگزاری فارس: یک کارگردان تئاتر گفت: با پایان ماه محرم و صفر فیلمِ تئاتر تعزیه شب‌های شهادت‌خوانی بر روی سایت مؤسسه شهید بهشتی قرار گرفت.

امکان دانلود تئاتر تعزیه شب‌های شهادت‌خوانی از سایت

احسان جانمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: برای نخستین بار به مناسبت ایام سوگواری تئاتر تعزیه‌ای با نام شب‌های شهادت‌خوانی در حسینه شهید بهشتی برگزار شد که با استقبال خوبی نیز روبه‌رو شد.

وی با اشاره به اینکه نمایش «شب‌های شهادت خوانی» با استفاده از تکنیک شیوه نمایش‌های ایرانی، به ویژه تعزیه اجرا می‌شد، افزود: ما هر شب در این حسینیه 3 هزار متر مربعی اجتماع حداقل 6 هزار نفر را شاهد بودیم که ابتدا گروه ما متون تعزیه‌ای را به شکل نمایش و نثر اجرا می‌کرد و موضوع سخنرانی مراسم پس از اجرا نیز درباره همان شخصیت بود.

این کارگردان تئاتر با بیان اینکه مدت زمان اجرای این نمایش 30 دقیقه بوده است، تصریح کرد: در طول 10 شب اجرای این نمایش داستان حضرت مسلم، دو طفلان، حضرت زینب (س)، حر، قاسم، حضرت علی اکبر (ع)، عباس (ع)، امام حسین (ع) و زینب (س) اجرا شد.

وی درباره بازیگران این نمایش گفت: امین زارع، محمد کربلایی و تعدادی از هنرجویان مؤسسه شهید بهشتی که از شاگردان خود من هستند از جمله بازیگران این نمایش بوده‌‌اند.

جانمی با بیان اینکه فیلم تعزیه تئاتر شب‌های شهادت‌خوانی هم‌اکنون بر روی سایت موسسه شهید بهشتی قابل دانلود کردن است، تأکید کرد: امیدواریم این جریان در تئاتر کشور ادامه پیدا کند چرا که اجرای این تعزیه به شکل تئاتر در ارتقای هنر نمایش و شناساندن آن به مردم موثر است.

انتهای پیام/63008/آ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول