اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن هنرهای نمایشی خراسان شمالی:

تئاتر کودک در سبد فرهنگی خانوار جایی ندارد / مردم تئاتر کودک را جدی بگیرند

خبرگزاری فارس: دبیر اجرایی بخش کودک و نوجوان دهمین جشنواره تئاتر بسیج گفت: متاسفانه تئاتر کودک در سبد فرهنگی خانوار جایی ندارد و امیدوارم این جشنواره در شاهرود تلنگری باشد تا تئاتر کودک را جدی بگیرند.

تئاتر کودک در سبد فرهنگی خانوار جایی ندارد / مردم تئاتر کودک را جدی بگیرند

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود به نقل از ستاد اجرایی بخش کودک و عروسکی دهمین جشنواره سراسری تئاتر بسیج، حسن عابدی اظهار داشت: تئاتر کودک پر مخاطب، با جلا و رنگ است و ما می‌توانیم با کمک آن به تعالیم دینی نیز بپردازیم.

وی خاطرنشان کرد: امروزه بسیاری از کارها و برنامه‌های کودک ما بدلیل ارزش والایی که دارند حتی مورد توجه بزرگسالان هم قرار می‌گیرند.

عابدی ادامه داد: تئاتر کودک علیرغم همه پتانسیل و ظرفیتی که دارد، اما بسیار محجور و مظلوم واقع شده است.

دبیر اجرایی بخش کودک و نوجوان دهمین جشنواره تئاتر بسیج با اشاره به کارهای راه یافته به این جشنواره گفت: 10 کار خوب از کارگردان‌های مطرح کشور در زمینه تئاتر کودک و عروسکی به شاهرود آمده‌ و حتی برخی از آنها در جشنواره‌های مختلف رتبه‌های بالایی را کسب نموده‌اند.

دبیر علمی جشنواره های تئاتر رضوی  ترکیب خوب داوری را یکی دیگر از شاخصه‌های این جشنواره ذکر کرد و اضافه کرد: پتانسیل‌ها، قابلیت‌ها و توجه ویژه شاهرودی‌ها به مقوله تئاتر و هنرهای نمایشی باعث شده تا امروز شاهد برگزاری شایسته این جشنواره در این شهر باشیم و بسیار خوش‌بین هستم که در روز اختتامیه از این آزمون سربلند بیرون خواهند آمد.

عابدی تاکید کرد: از برنامه‌ریزی این جشنواره بسیار خشنود هستم و مطمئنم که مدیریت مطمئن و شایسته این جشنواره، خاطره خوبی را در اذهان حاضران در جشنواره به یادگار خواهد گذاشت.

شایان ذکر است که حسن عابدی فارغ‏التحصیل هنرهای نمایشی، تالیف شش عنوان کتاب در حوزه تئاتر و ادبیات، نویسندگی برگزیده جهان اسلام بخش نمایشنامه کودک، داوری جشنواره‌های ملی، منطقه‌ای و استانی و  کارگردانی نمایش‌های "جزیره، اطلس‏های لگدمال شده، ترانه سرزمین من، کمدی شب سیزدهم و عشق‏آباد" و... را در کارنامه خود دارد.

انتهای پیام/2249/و/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول