اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه تویسرکان:

همه وجود بسیج وقف صیانت از اسلام است

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه تویسرکان گفت: بسیج همه وجود خود را وقف خدمت به خلق خدا و صیانت و پایداری اسلام در همه زمان‌ها کرده و خواهد کرد.

همه وجود بسیج وقف صیانت از اسلام است

عسگر مجیدی در حاشیه غبارروبی و عطرافشانی امامزاده ناصر(ع) تویسرکان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس با گرامیداشت هفته وقف و تبریک به واقفان با اشاره به اینکه وقف عملی ماندگار در اعمال انسان است، اظهار داشت: توجه و عمل به وقف همانند چشمه همیشه جاری و باقی و صالحات پایدار برای انسان در زندگی فردی و اجتماعی دنیا و آخرت محسوب می‌شود.

وی با اشاره اینکه جامعه ما نیاز مبرمی به جاری شدن سنت حسنه وقف دارد، گفت: واقفان نقشی کلیدی در گره‌گشای مشکلات در سطوح مختلف کشور دارند.

فرمانده سپاه تویسرکان جذب و ترغیب مردم به عمل وقف را نیازمند یک بسیج همگانی دانست و تصریح کرد: نباید ترویج وقف را مختص به یک نهاد دانست بلکه همه دستگاه‌های عامل باید با همکاری مردم در یک ارتباط دوسویه در هر حوزه با توجه به مسئولیت کاری خود در این عرصه وارد شوند. 

وی با بیان اینکه مسیر واقفان راه رهایی بخش انسان و اثرگذار در توسعه کشور است، افزود: امروز در برنامه‌های در این خصوص شاهد این هستیم که واقفان ضمن انجام کار در راستای رشد و پیشرفت جامعه خیل عظیمی از افراد را در حوزه وقف جذب این کار خداپسندانه کرده‌اند.

مجیدی اطلاع‌رسانی و شفاف‌سازی جایگاه وقف را لازمه اشاعه این امر در جامعه دانست و افزود: اطلاع‌رسانی خدمات و فعالیت‌هایی که در این بخش انجام می‌شود نقش بسیار زیادی در تشویق مردم دارد.

وی تصریح کرد: یکی از رهاوردهای مهم و راهگشا در توسعه و رشد کشور کاهش فقر و فاصله طبقاتی در بین آحاد مردم است.

فرمانده سپاه تویسرکان اشاعه فرهنگ وقف را یکی از برنامه‌های فرهنگی و دینی بسیج در پایگاه‌های مقاومت و حلقه‌های صالحین شهرستان عنوان و تصریح کرد: بسیجیان همه وجود خود را وقف خدمت به خلق خدا و پایداری اسلام در همه زمان‌ها کرده و خواهد کرد و این مهم در تمام صحنه‌های انقلاب اسلامی بر همگان ثابت شده است.

وی تأکید کرد: فردی که همه وجودش وقف اسلام باشد همیشه و در هر شرایطی در راه خداوند گام برمی‌دارد و اینگونه‌ افراد پس از مرگ هرگز مرده نیستند بلکه شهید محسوب می‌شوند.

مجیدی افزود: بسیج منتظر رخ دادن حادثه نمی‌ماند بلکه خود با تمام توان در برنامه درست به مقابله با مشکلات برمی‌خیزد و از هیچ کاری برای صیانت از دین دریغ نمی‌کند.

وی در بخش پایانی سخنانش تبدیل بقاع متبرکه و امامزادگان به مراکز فرهنگی را ساز و کاری بنیادی در برابر هجمه دشمنان عنوان کرد و متذکر شد: مردم امروز مأمن و مأوای خود را بقاع متبرکه و زیارتگاه‌های امامزاده می‌دانند و بیشترین زمان فراغت و معنوی از زندگی خود را در مکان‌های زیارتی می‌گذارند.

انتهای پیام/89010/آ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول