اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین سازمان بسیج هنرمندان:

بسیج سکاندار نگاه مذهبی است / 740 گروه نمایشی در کشور فعال شد

خبرگزاری فارس: جانشین سازمان بسیج هنرمندان کشور از فعال شدن 740 گروه نمایشی در استان‏های مختلف خبر داد و گفت: بسیج متولی و سکاندار نگاهی مذهبی در موضوعات مختلف است.

بسیج سکاندار نگاه مذهبی است / 740 گروه نمایشی در کشور فعال شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حسین حسن‌نژاد ظهر امروز در حاشیه آیین افتتاحیه دهمین جشنواره سراسری تئاتر بسیج کشور که با حضور هنرمندان برگزار شد،‌ در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: جشنواره تئاتر بسیج نسبت به جشنواره‌هایی که در سال‌های قبل برگزار شده، از لحاظ کمیت آثار و موضوعات کاملاً‌ متفاوت است.

وی افزود: ابتکار این جشنواره نسبت به سال قبل، اضافه شدن بخش کودک و نوجوان و عروسکی بوده است و خوشبختانه آثار خوبی را هم شاهد بودیم و در نهایت 11 اثر به مرحله اجرا رسید.

جانشین سازمان بسیج هنرمندان کشور بیان داشت: خوشبختانه جشنواره استانی در سطح 31 استان شکل گرفت و در مجموع حدود 2 هزار و 100 اثر به مرحله اجرا رسیده است.

حسن‌نژاد خاطرنشان کرد: بسیج هنرمندان سالانه حداقل سه جشنواره سراسری در سطح استان‌ها به صورت کشوری برگزار می‌کند.

وی عنوان کرد: جشنواره ادبیات داستانی، مهر ماه امسال در استان گلستان برگزار شد و به‌زودی در دهه فجر، جشنواره هنرهای تجسمی به صورت ملی در البرز برگزار خواهد شد.

جانشین سازمان بسیج هنرمندان کشور گفت: در سامانه اطلاعات نیروی انسانی بسیج هنرمندان 33 هزار نفر در حوزه‌های مختلف ادبی، هنری، شعر و داستان عضویت دارند.

حسن‌نژاد گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تا پایان سال آینده، 14 رشته زیرپوشش بسیج فعالیت جشنواره‌ای و استانی خواهند داشت.

وی بیان داشت: در دهمین جشنواره سراسری تئاتر بسیج کشور 740 گروه نمایشی فعال در کل کشور، 33 گروه در سالن‌های نمایش شهرستان‌های سمنان، مهدیشهر و شاهرود به اجرای برنامه می‌پردازند.

جانشین سازمان بسیج هنرمندان کشور گفت: جشنواره تئاتر بسیج در سمنان در چهار بخش نمایشنامه‌نویسی و نمایش‌های صحنه‌ای، خیابانی و کودک و نوجوان و عروسکی از امروز آغاز به کار کرده است.

حسن‌نژاد افزود: در این جشنواره که با حضور 300 نفر از هنرمندان تئاتر کشور برگزار می‌شود، بازسازی آرمان‌های هشت سال دفاع مقدس، بیداری اسلامی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، قصص اسلام و مبانی و آیین‌های اجتماعی از موضوعات مد نظر است.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان؛ جشنواره تئاتر بسیج به صورت دوسالانه برگزار می‌شود و 300 نفر در قالب 34 گروه از نفرات برگزیده مسابقات استان‌های سراسر کشور به این جشنواره راه یافته‌اند.

این جشنواره در چهار بخش ‌صحنه‌ای و خیابانی، کودک، نوجوان و عروسکی و با موضوعات دفاع مقدس، ایثار و شهادت، بیداری اسلامی، اجتماعی با دید فرهنگی و طنز برگزار می‌شود.

بخش صحنه‌ای و خیابانی در شهرستان‌های سمنان و مهدیشهر و بخش کودک و نوجوان و عروسکی در شهرستان شاهرود برگزار می‌شود.

آثار در بخش‌های صحنه‌ای در 14 گروه، خیابانی در 9 گروه و کودک و نوجوان در 10 گروه از 20 استان کشور جهت حضور در جشنواره معرفی شده است.

اختتامیه جشنواره 30 دی ماه در سالن تئاتر شهر با حضور مهمانان کشوری برگزار می‌شود.

انتهای پیام/2249/ی30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول