اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل ارشاد گیلان:

مبارزه با مواد مخدر نیازمند راهکار مدرن است

خبرگزاری فارس: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه تهیه و توزیع مواد مخدر مدرن شده است، گفت: برای مبارزه با آن نیز باید به دنبال راهکاری مدرن بود.

مبارزه با مواد مخدر نیازمند راهکار مدرن است

به گزارش خبرگزاری فارس از رودبار، حمید حاذق نیکرو در همایش تخصصی و آموزشی پیشگیری از اعتیاد، اظهار کرد: اعتیاد یک تهدید اساسی و بلایی خانمان‌سوز است.

وی اعتیاد را یک تهدید اصلی برای جوامع بشری دانست و تصریح کرد: ترویج و گسترش آن تنها به کشور ایران اختصاص ندارد.

این مسئول با بیان اینکه اعتیاد محور آسیب‌های اجتماعی تلقی می‌شود، گفت: مصرف مواد مخدر پیامدهایی را به صورت فردی و اجتماعی در جامعه نمایان می‌کند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان تهیه، تولید و توزیع مواد مخدر را یک اقدامی ساماندهی شده از طرف غربی‌ها برای دستیابی به قدرت، ثروت و لذت دانست و تصریح کرد: غرب برای رسیدن به آنها دست به هر جنایتی می‌زند.

وی با بیان اینکه این دسته افراد تنها یک‌درصد از جمعیت جهان را تشکیل می‌دهند، ادامه داد: ترویج مصرف مواد مخدر یکی از ابزارهای این یک‌درصد برای رسیدن به اهدافشان است.

حاذق‌نیکرو خاطرنشان کرد: زمانی که کشوری مانند ایران اسلامی در برابر خواسته‌های آنها ایستادگی کنند، آنها از تمام هجمه‌های خود برای رسیدن به اهدافشان در کشور هدف استفاده می‌کنند.

وی راه‌اندازی جنگ نظامی، ترویج فرهنگ غرب در قالب جنگ نرم، تحمیل فشارهای اجتماعی، سیاسی و بین‌المللی را از شیوه‌های غربیان برای رسیدن به اهداف شومشان عنوان کرد.

این مسئول با بیان اینکه کشور ایران در معرض بسیاری از این تهدیدها قرار گرفته است، اذعان کرد: کشور ایران دارای دو مرز طویل و گسترده است که کشورهای همسایه آن به نوعی در اشغال استکبار غربی هستند.

وی با تصریح بر اینکه شرق کشور درگیر با قاچاق مواد مخدر از شرق و مرز غربی نیز درگیر مبارزه با قاچاق مشروبات الکلی است، افزود: نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران تاکنون حدود 4 هزار شهید برای برقراری امنیت در مرزهای کشور تقدیم نظام کرده است.

حاذق‌نیکرو با بیان اینکه اکنون در مبارزه با مواد مخدر باید به دنبال راهکاری مدرن بود، یادآور شد: تهیه و توزیع مواد مخدر شکلی مدرن به خود گرفته است و در برخی مجالس از آن به عنوان پذیرایی از مهمانان استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه کشور ایران در مسیر ترانزیت مواد مخدر قرار دارد، گفت: غربی‌ها برای ترانزیت مواد مخدر از مسیر کشور خواستار همکاری بودند اما مسئولان کشور این امر را نپذیرفتند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان شبکه‌های ماهواره‌ای، اینترنت و... را یکی از ابزارهای ترویج اعتیاد عنوان کرد و متذکر شد: برای جلوگیری از ترویج مصرف مواد مخدر باید باورهای دینی، انقلابی، اسلامی و ملی افراد جامعه را تقویت کنیم.

وی نقش اصحاب قلم، رسانه، نویسندگان و دارندگان تریبون را در این راستا مهم دانست و یاد آور شد: با به‌کارگیری شیوه‌های مدرن و جذاب از رسانه‌های جمعی به‌ویژه صدا و سیما در پیشگیری از اعتیاد مهم است.

انتهای پیام/84002/ت30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول