اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان زنجان تاکید کرد

استفاده از ظرفیت بسیج برای مبارزه با مواد مخدر در زنجان

خبرگزاری فارس: دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان زنجان گفت: بهترین راه مقابله با مواد مخدر استفاده از مشارکت‌های مردمی به ویژه ظرفیت بسیج است.

استفاده از ظرفیت بسیج برای مبارزه با مواد مخدر در زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، آراض ضیایی دوشنبه‌شب در جلسه کمیته توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر استان زنجان، اظهار کرد: کمیته توسعه مشارکت‌های مردمی مبارزه با مواد مخدر کمیته نوپایی است که فعالیت‌های خود را به تازگی آغاز کرده است.

وی با بیان اینکه سایر کمیته‌های وابسته به این ستاد از زمان تشکیل ستاد به مرور فعالیت‌های خود را انجام داده‌اند، خاطرنشان کرد: مصوبات مطلوبی از سوی این کمیته‌ها در استان اجرا شده است.

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان زنجان با اشاره به اینکه در برخی از استان‌ها هنوز جلسات این کمیته برگزار نشده است، افزود: استان زنجان پنجمین جلسه این کمیته را برگزار می‌کند.

وی با بیان اینکه این کمیته با هدف توسعه مشارکت‌های مردمی برای مقابله و مبارزه با گسترش اعتیاد در جامعه راه‌اندازی شده است، افزود: برای حضور مردم در صحنه مقابله با مواد مخدر، این کمیته برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام می‌دهد.

*توسعه مشارکت‌های مردمی در مبارزه با اعتیاد

ضیایی با اشاره به اینکه بسیاری از کشورها در حال حاضر از ظرفیت‌های مردمی برای مبارزه با مواد مخدر استفاده می‌کنند، افزود: از ظرفیت‌های مردمی نظام نیز در قالب کمیته توسعه مشارکت‌های مردمی برای مبارزه با گسترش اعتیاد در جامعه استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه مردم از پیروزی انقلاب اسلامی همواره در همه صحنه‌ها حضور داشته‌اند، یادآور شد: حضور مردم در صحنه موجب موفقیت در عرصه‌های مختلف شده است.

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان زنجان با اشاره به اینکه عدم حضور مردم در صحنه موجب کسب موفقیت‌های ناچیز می‌شود، افزود: باید از ظرفیت‌های مردمی به ویژه بسیج برای ریشه‌کنی اعتیاد در جامعه استفاده شود.

وی با بیان اینکه معضلات مواد مخدر گریبانگیر همه افراد جامعه است، خاطرنشان کرد: اعتیاد حد و مرزی ندارد.

ضیایی با بیان اینکه اگر مبارزه با مواد مخدر تنها به سیستم‌های دولتی واگذار شود، موفقیت‌های مطلوبی کسب نمی‌شود، افزود: توجه به ظرفیت‌های مردمی به ویژه بسیج موجب حل بسیاری از معضلات مربوط به این حوزه می‌شود.

وی از شناسایی یک‌هزار و 200 نوع مواد مخدر خبر داد و افزود: این مواد شامل مواد سنتی، صنعتی، قرص‌های روان‌گردان می‌شود.

*پیشگیری، از اولویت‌های استان در زمینه مواد مخدر است

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان زنجان با بیان اینکه با وجود همه فعالیت‌های انجام شده در حوزه مبارزه با مواد مخدر هنوز موفقیت‌های چشمگیری در این زمینه به دست نیامده است، تصریح کرد: پیشگیری، از اولویت‌های استان برای مبارزه با مواد مخدر محسوب می‌شود.

وی با اشاره به گستره بسیج در قالب پایگاه‌های مقاومت در اقصی نقاط کشور افزود: استفاده از ظرفیت بسیج می‌تواند در این زمینه نیز مثمر ثمر باشد.

ضیایی با بیان اینکه با حضور بسیج در دوران دفاع مقدس موفقیت‌های چشمگیری به دست آمد، افزود: پس از دوران دفاع مقدس نیز با استفاده از این ظرفیت نظام از بن‌بست‌های مختلف موفق بیرون آمد.

وی با بیان اینکه از ظرفیت بسیج در حوزه‌های پیشگیری و درمان مواد مخدر استفاده می‌شود، خاطرنشان کرد: با همکاری 15 سازمان مردم‌نهاد فعال در حوزه مواد مخدر فعالیت‌های لازم در این حوزه در استان انجام می‌شود.

انتهای پیام/73003/آ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول