اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

احمدی‌مقدم:

تولید و توزیع مواد مخدر صنعتی در کشور کاهش یافته است

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی ناجا گفت: طی چند سال اخیر با اصلاح قانون در زمینه مواد مخدر صنعتی و اتخاذ مجازات‌های بسیار سنگین برای مجرمان مواد مخدر، در تولید و توزیع مواد مخدر صنعتی شاهد کاهش بوده‌ایم.

تولید و توزیع مواد مخدر صنعتی در کشور کاهش یافته است

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، اسماعیل احمدی‌مقدم صبح امروز در جمع خبرنگاران در سیستان و بلوچستان اظهار داشت: به همراه معاونان اجتماعی و کارشناسان برای ارزیابی عملکرد استان در نیمه اول برنامه پنجم و بررسی مشکلات و ارائه راهکارهای لازم برای پیشبرد اهداف در سیستان و بلوچستان حضور یافته‌ایم.

وی افزود: طی بازدید از شهرستان چابهار و سراوان شاهد اجرای پروژه‌ها تکمیل مرز در این منطقه بودیم.

فرمانده ناجا گفت: در مرز شهرستان سراوان که بخش عمده قاچاق مواد مخدر و سوخت از این طریق صورت می‌گیرد، روند کار خوب است اما در یک مسافت 200 کیلومتری جاده دسترسی نداریم که این مهم سبب کندی روند اجرای کارها شده است.

وی اضافه کرد: در سال‌جاری اقدامات و برنامه‌های مرزی در سیستان و بلوچستان از سرعت مناسب برخوردار نیست و در تلاش هستیم با شرکت نفت به توافق برسیم تا بخشی از سرمایه‌های روزانه خود را در این منطقه هزینه کند زیرا در آن صورت با این کار 11 ماهه دیگر سال از خسارت جلوگیری شده است.

احمدی مقدم گفت: برنامه‌ریزی شده است تا ناجا و مرزبانی با همین امکانات فعلی بتوانند حضور عملیاتی داشته باشند و تدابیر لازم برای احداث راه‌های غیرقابل دسترسی در منطقه را نیز اتخاذ کنند.

وی ادامه داد: در سیستان و بلوچستان در حال حاضر در تمام مرز یک‌هزار و 300 کیلومتری، تنها دو معبر برای قاچاق میسر است که تلاش می‌کنیم این دو معبر را نیز بیش از پیش در کنترل امنیتی قرار دهیم.

توزیع و تولید مواد مخدر صنعتی در کشور کاهش یافته است

فرمانده نیروی انتظامی گفت: امسال شاهد انهدام باندهای بزرگ، تولید و توزیع مواد مخدر صنعتی را در سطح کشور بوده‌ایم.

وی افزود: طی چند سال اخیر با اصلاح قانون در زمینه مواد مخدر صنعتی و اتخاذ مجازات‌های بسیار سنگین برای مجرمان مواد مخدر، در تولید و توزیع مواد مخدر صنعتی شاهد کاهش بوده‌ایم.

احمدی‌مقدم اضافه کرد: در کنار تمام فعالیت‌های پلیس و دستگاه قضایی، افزایش آگاهی مردم نسبت به مضرات این مواد خانمانسوز نیز می‌تواند از مصرف آن جلوگیری کند.

شاخص‌های امنیت در سیستان و بلوچستان ارتقا یافته است

وی با اشاره به وضعیت امنیت سیستان و بلوچستان گفت: هم‌اکنون تمامی شاخصه‌های امنیتی در سیستان و بلوچستان ارتقا یافته است.

فرمانده نیروی انتظامی افزود: اگر جرائم ناشی از مرزها را از این استان حذف کنیم، این منطقه یکی از بهترین و امن‌ترین استان‌های کشور می‌شود.

وی ادامه داد: در سال‌جاری روند نزولی جرائم در سیستان و بلوچستان را شاهد بوده‌ایم به گونه‌ای که روزانه 25 فقره آمار جرائم ریز و درشت سیستان و بلوچستان بوده که با توجه به جمعیت آن و موقعیت مرزی بودن، از بسیاری از استان‌ها پایین‌تر است.

احمدی مقدم گفت: این رقم نشان می‌دهد که به ازای هر 100 هزار نفر یک فقره سرقت در این استان وجود دارد که جای بسی خوشحالی است.

وی از ارتقا چهار نمره‌ای استان در تمام شاخص‌های امنیتی خبر داد و افزود: سیستان و بلوچستان در مقایسه با آخرین ارزیابی کارشناسان ناجا که در دو سال قبل انجام شده است، چهار نمره ارتقا یافته است.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه آمار گروگان‌گیری‌ها در این منطقه به حداقل رسیده است، خاطرنشان کرد: بیشتر گروکشی‌ها در زمینه مواد مخدر است که نسبت به گذشته از کاهش بسیار خوبی برخوردار است.

پاداش به کارکنان از فساد درون‌سازمانی جلوگیری می‌کند

وی با اشاره به برنامه‌های تشویقی و حمایتی برای سلامت کارکنان ناجا افزود: علاوه بر سختگیری‌ها و مراقبت‌هایی که برای جلوگیری از فساد درون سازمان داریم، پرداخت فوق العاده مرزی به کارکنان مرزی و پاداش رد رشوه نیز برای آنها در نظر گرفته‌ایم.

احمدی‌مقدم افزود: پاداش کشف مواد و کشف جرائم سبب می‌شود تا ماموران تلاش کنند به جای کسب مال نامشروع، از طریق مشروع مورد حمایت سازمان قرار بگیرند.

وی ادامه داد: در سال‌جاری تاکنون سه بسته مواد غذایی بین کارکنان توزیع شده و سبد چهارم را نیز به زودی توزیع می‌کنیم.

فرمانده نیروی انتظامی گفت: وزارت دفاع هم پشتیبانی خوبی از کارکنان ناجا دارد که شاهد  کاهش تخلفات درون سازمانی هستیم.

انتهای پیام/75004/ح40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول