اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندرا کهگیلویه و بویراحمد:

تشریفات را در خدمت‌دهی به خانواده‌های شهید کنار بگذاریم

خبرگزاری فارس: استاندار کهگیلویه و یویراحمد تشریفات را در خدمت‌دهی به خانواده‌های معظم شهدا یک آفت و نگرانی خواند و گفت: باید تشریفات را در مواجهه با این سرمایه‌های نظام کنار بگذاریم و بدون سر و صدا برای آن‌ها کار کنیم.

تشریفات را در خدمت‌دهی به خانواده‌های شهید کنار بگذاریم

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، سید حسین صابری پیش از ظهر امروز در نشست ساماندهی گلزارهای شهدای این استان با انتقاد از برخی کندی‌ها و تنبلی‌ها خواستار تسریع در روند رسیدگی به وضعیت گلزارهای شهدا در استان کهگیلویه و بویراحمد شد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: بسیاری از مشکلات و بهانه‌هایی که در زمینه‌های مختلف از جمله موضوع ساماندهی گلزارهای شهدا از سوی مدیران مطرح می‌شود حتی به تشکیل جلسه هم نیاز ندارند و با یک تلفن قابل برطرف شدن هستند.

صابری از بنیاد مسکن و بنیاد شهید خواست تا با هماهنگی و تفاهم بنشینند و مشکلات ساماندهی قبور شهیدان والامقام را در روستاهای این استان برطرف کنند.

نماینده عالی دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به ادعای نوکری مردم و خانواده‌های شهدا از سوی برخی مسئولان ادامه داد: حقیقتا نوکری هم شرایط و شأنی می‌خواهد زیرا اگر نوکری برای اربابش اسباب زحمت و دردسر باشد به درد نوکری هم نمی‌خورد.

صابری تأکید کرد: همه مسئولان و مدیران در ادارات این استان برای رفع مشکلات مردم به ویژه خانواده‌های شهدا تلاش کنند و نگویند که ما خوب هستیم و کارمان را انجام دادیم فلان اداره انجام نداد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد از ادارات خدمات‌رسان خواست تا در مورد خدمت‌رسانی به گلزارهای شهدا از جمله آب و برق کوتاهی نکنند.

این مقام ارشد در کهگیلویه و بویراحمد با ابراز تعجب از ارائه برخی آمارها در خصوص وضعیت گلزارهای شهدا و رتبه این استان در بخش‌های مختلف، به کنایه بیان کرد: اگر این آمارها درست باشد باید دلمان به حال استان‌ها و کسانی که از ما عقب هستند بسوزد ولی من شک دارم زیرا این آمار را بر اساس آمارهای سایر ادارات ارائه می‌کنید.

* تشریفات در خدمت‌دهی به خانواده‌های شهدا را کنار بگذاریم

وی تشریفات را در خدمت‌دهی به خانواده‌های معظم شهدا یک آفت و نگرانی خواند و تصریح کرد: باید تشریفات را در مواجهه با این سرمایه‌های نظام کنار بگذاریم و بدون سر و صدا برای آن‌ها کار کنیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد خواسته‌های مادران و پدران شهید را مادی نخواند و بیان کرد: در دیدارهایی که تاکنون با خانواده‌های معظم شهدا داشتم هیچ مادر شهیدی از من استخدام فرزندان و نوه‌هایش را نخواست و این جای خوشحالی دارد و مهم‌تر از آن این موضوع رسالت ما را سنگین‌تر می‌کند.

صابری با بیان خاطره‌ای از دیدار با یک خانواده شهید در گچساران گفت: در این دیدار که کاملا سرزده بود مادر 2 شهید گرانقدر از من نه استخدام بچه‌هایش را خواست و نه کمک مالی بلکه از من خواست تا زمینی را که این شهید بزرگوار وقف مسجد کرد و ستون‌های آن نیز کار شده را با قول و قرارهایی که قبلا مسئولان دادند بسازیم.

* کار برای خانواده‌های شهدا فراتر از نامه‌نگاری و آماردهی باشد

مقام ارشد اجرایی در بخش دیگری از صحبت‌هایش به موضوع مهم وحساس مقاوم‌سازی گلزار شهدای یاسوج اشاره کرد و از مشاور این طرح خواست که ظرف ماه آینده مطالعات خود را به اتمام برساند تا هر چه سریعتر عملیات مقاوم‌سازی آن شروع شود.

صابری با بیان اینکه تاکنون به برکت خون شهدا حادثه‌ای نگران‌کننده در این گلزار صورت نگرفته، عنوان کرد: مهم‌ترین نگرانی این بنای مهم که نمونه آن به این زیبایی در کشور وجود ندارد، "پی" و فونداسیون آن است که باید به سرعت مطالعه آن انجام و اقدامات فنی لازم برای جلوگیری از بروز حادثه در این مکان مقدس انجام شود.

کورش امیدی‌پور، معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این دیدار کار برای شهدا را فراتر از نامه‌نگاری و آماردهی خواند و تأکید کرد: اداره‌کل بنیاد شهید به نوشتن یک نامه برای پیگیری امور بسنده نکند و حتی اگر لازم شد یک نفر را مأمور کند که پاشنه درب اتاق مدیران شرکت‌های خدمات‌رسان را از جا بکند تا امورات خانواده‌های شهدا برطرف شود.

به گزارش فارس در این دیدار شرکت‌های آب و برق گزارشی را از روند عملکرد و پیگیری‌های خود در ارتباط با ساماندهی گلزارهای شهدا ارائه دادند و مشاور طرح مقاوم‌سازی گلزار شهدای یاسوج نیز قول داد تا ظرف 2 ماه آینده مطالعات فنی خود را در این گلزار به اتمام برساند.

انتهای پیام/82005/خ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول