اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی اردبیل خبر داد

آغاز طرح امداد نوروزی از 15 اسفند در اردبیل

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی 115 استان اردبیل گفت: اجرای طرح امداد نوروزی از 15 اسفندماه آغاز می‌شود و تا 14 فروردین سال 92 ادامه دارد.

آغاز طرح امداد نوروزی از 15 اسفند در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محمد جعفرزاده ظهر امروز در جلسه کارگروه تخصصی بهداشت و درمان در حوادث و سوانح غیر‌مترقبه استان اظهار داشت: سعی می‌شود این طرح به صورت دائمی اجرا شود و آمبولانس‌های 115 در مسیر جاده‌ها مستقر و برای امدادرسانی به آسیب‌دیدگان آمادگی کامل داشته باشند.

وی در ادامه به شرح وظایف تخصصی بهداشت و درمان در حوادث و سوانح غیر‌مترقبه اشاره کرد و یادآور شد: تخلیه بیمارستان‌ها و تسهیلات بهداشتی و درمانی، نظارت، هماهنگی و توسعه در مراحل خطر‌زدایی و پیشگیری، نظارت بر بهداشت مواد خوراکی و آشامیدنی، ارزیابی و نظارت بر تغذیه از جمله وظایف این کارگروه است.

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی 115 استان اردبیل همچنین فعال‌سازی EOC دانشگاه در زلزله آذربایجان شرقی، برگزاری مانور خودرویی در سطح کشور و طراحی برگ پذیرش بیمارستان صحرایی را از جمله اقدامات انجام یافته اورژانس اردبیل اعلام کرد.

جعفرزاده در تعریف بحران نیز گفت: شرایطی است که در اثر حوادث، رخدادها و عملکردهای طبیعی و انسانی به طور ناگهانی یا غیر‌قابل کنترل به وجود می‌آید و موجب ایجاد مشقت و سختی برای یک مجموعه یا جامعه انسانی می‌شود و برطرف کردن آن نیاز به اقدامات اضطراری، فوری و فوق‌العاده دارد.

وی در تعریف مدیریت بحران نیز گفت: فرایند برنامه‌ریزی عملکرد و اقدامات اجرایی است که توسط دستگاه‌های دولتی، غیر‌دولتی و عمومی جهت مدیریت عملیات مقابله و بازسازی و باز‌توانی منطقه آسیب‌دیده صورت می‌گیرد تا شرایط به وضعیت عادی بازگردد.

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی 115 استان اردبیل در پایان سخنان خود ضمن تقدیر و تشکر از حضور به موقع اهالی مطبوعات و خبرگزاری‌ها و اطلاع‌رسانی دقیق و شفاف در زلزله آذربایجان شرقی تصریح کرد: اهالی رسانه با اطلاع‌رسانی دقیق و سریع خود توانستند رویدادها را به موقع به اطلاع و نظر مردم برسانند و مردم را از اطلاعات روز آگاه سازند که این امر موجب افزایش کمک‌های مردمی در فراهم کردن نیازمندی‌های مردم این منطقه شد.

انتهای پیام/62005/ح20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول