اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اصفهان:

اورژانس اجتماعی پنجره امید آسیب دیدگان جامعه است

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اصفهان گفت: اورژانس اجتماعی پنجره امید آسیب دیدگان جامعه است.

اورژانس اجتماعی پنجره امید آسیب دیدگان جامعه است

حجت‌الاسلام محمد قطبی در حاشیه جلسه کارگروه تخصصی اجتماعی شهرستان گلپایگان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گلپایگان اظهار داشت: هدف از برگزاری این جلسات آشنایی با مسایل فرهنگی اجتماعی شهرستان و تلاش برای برنامه ریزی در جهت رفع مسایل و مشکلات است.

وی این جلسه را آغاز نشست‌های هم افزایی و تعاملات میان سازمانی میان دستگاه‌های فرهنگی اجتماعی در گلپایگان عنوان کرد و افزود: راه‌اندازی شبکه‌های هم افزایی در شهرستان‌ها به منظور شناخت دقیق‌تر مأموریت‌های دستگاه‌های فرهنگی و اجتماعی و هماهنگی و تعامل بیشتر این دستگاه‌ها در جهت ریشه‌یابی و برنامه‌ریزی برای برطرف کردن مشکلات و مسایل اجتماعی جامعه است.

این مسئول خواستار بررسی لزوم ایجاد اورژانس اجتماعی در شهرستان شد و تصریح کرد: اعضای کارگروه اجتماعی با محوریت اداره بهزیستی و با توجه به آمار مسایل اجتماعی در شهرستان در جهت توجیه وجود یا عدم وجود اورژانس اجتماعی در شهرستان حرکت کرده و در صورت لزوم ایجاد این مرکز برنامه‌ریزی لازم را با کمک شورای برنامه‌ریزی شهرستان انجام دهند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اصفهان ادامه داد: اورژانس اجتماعی پنجره‌ای است که رو به خانواده‌ها و افراد آسیب دیده جامعه باز می‌شود تا در هنگام نیاز و بروز آسیب‌های اجتماعی به سرعت وارد عمل شده و با بررسی علمی و اجتماعی این آسیب‌ها، مراحل بعدی را به منظور پیشگیری از حوادث بعدی و بهبود وضعیت فعلی و حل مشکلات آسیب دیدگان به درستی مدیریت کند.

قطبی در ادامه به آغاز فعالیت‌های شهرستان گلپایگان برای اجرای طرح بسیج سلامت دانش آموزی اشاره کرد و افزود: این طرح ابتکاری با هدف تأمین سلامت روحی و جسمی دانش آموزان، از تغذیه و کم تحرکی تا رفتارهای پرخطر آنها را رصد کرده و پس از بررسی اولویت‌های کار را شناسایی و آغاز به کار می‌کند که این جلسه نقطه آغازی برای اجرای این طرح در گلپایگان است.

وی یادآور شد: به تازگی با توجه به تاکید مقام معظم رهبری توسط قرارگاه فرهنگی استان‌ها فهرستی از ابعاد و مولفه‌های زندگی سالم در قالب طرح «سبک زندگی» تهیه شده و به صورت نظام واژه به مدیران استان ابلاغ می‌شود تا در تمام شهرها با سنجیدن فاصله این مولفه‌ها با نقطه مطلوب آنها در جمهوری اسلامی و با ایجاد فهمی مشترک، سمت و سوی فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی شهرها برای رفع مشکلات و ایجاد جامعه‌ای سالم مشخص شود.

به گزارش فارس، نشست کارگروه اجتماعی گلپایگان با حضور امام جمعه، معاون فرماندار و اعضای کارگروه اجتماعی شهرستان با هدف بررسی اجرای طرح بسیج سلامت دانش آموزی، راه‌اندازی شبکه هم افزایی و تعاملات میان سازمانی دستگاه‌های فرهنگی اجتماعی و بررسی راه‌اندازی اورژانس اجتماعی در شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری گلپایگان برگزار شد.

انتهای پیام/63014/ن20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول