اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در ایام 28 و 29 صفر صورت گرفت

انجام بیش از 480 مأموریت شهری و جاده‌ای توسط اورژانس قم

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم گفت: در ایام تعطیلات ماه صفر بیش از 3 هزار تماس در اورژانس 115 قم به ثبت رسید و امدادرسانان موفق به انجام 480 مأموریت شهری و جاده‌ای شدند.

انجام بیش از 480 مأموریت شهری و جاده‌ای توسط اورژانس قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، محمدجواد باقری با اشاره به اقدامات و فعالیت‌های پرسنل این مرکز گفت: در این مدت که مصادف با ایام سوگواری و تعطیلات پایانی ماه صفر بود، 38 نفر از پرسنل اورژانس در محورهای درون و برون شهری آماده خدمت‌رسانی به زائران و مسافران بودند.

وی از استقرار 12دستگاه آمبولانس علاوه بر 32 پایگاه شهری و جاده‌ای در مسیر دستجات و اطراف حرم مطهر و میادین اصلی شهر و جاده و محورهای مواصلاتی استان خبر داد و افزود: استقرار 24 ساعته یک دستگاه اتوبوس آمبولانس با تیم کامل پزشکی در میدان آستانه و سه دستگاه موتورلانس برای ارائه هرچه بهتر و سریع‌تر خدمات درمانی به زائران از دیگر اقدامات انجام شده در این مدت بود.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم اظهار داشت: پرسنل حاضر در اطراف حرم مطهر و در مسیر دستجات عزاداری در مجموع تعداد 125 نفر از زائران و عزاداران را به صورت سرپایی و با استفاده از امکانات پزشکی درمانی در محل مداوا کرده و چهار نفر را برای بررسی و انجام اقدامات تشخیصی بیشتر به مراکز درمانی سطح شهر منتقل کردند.

وی با بیان اینکه در این مدت 3 هزار و 129 مورد تماس در اورژانس 115 قم به ثبت رسید افزود: این تعداد تماس منجر به انجام 483 مأموریت شهری و جاده‎ای شده است.

باقری گفت: از این تعداد مأموریت انجام شده 152 مورد مربوط به حوادث ترافیکی بود که در مجموع 167 نفر در این حوادث مصدوم شدند و متأسفانه دو نفر نیز جان خود را از دست دادند.

وی با اشاره به حوادث مربوط به موتورسواران در این ایام گفت: 83 مورد از مأموریت‌های اورژانس در این مدت اختصاص به موتورسواران دارد که بر اثر این حوادث 93 نفر مجروح شدند.

انتهای پیام/2258/ش/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول