اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شهرک‌های صنعتی گیلان:

شهرک‌های صنعتی لاهیجان و شفت واحد خدماتی سبز کشور شدند

خبرگزاری فارس: مدیر عامل شهرک‌های صنعتی گیلان از انتخاب شهرک‌های صنعتی لاهیجان و شفت به عنوان واحد خدماتی سبز کشور خبر داد.

شهرک‌های صنعتی لاهیجان و شفت واحد خدماتی سبز کشور شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مجید عباسیان‌امین در جلسه شهرک‌های صنعتی استان با بیان اینکه مراسم تجلیل از واحدهای سبز با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور تجلیل شدند، اظهار کرد: به دلیل اقدام‌های زیست‌محیطی صورت گرفته در شهرک‌های صنعتی لاهیجان و شفت در سال 90 و ایجاد تصفیه خانه فاضلاب صنعتی در این شهرک‌ها، شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان مورد تجلیل قرار گرفت.

وی افزود: واحد صنعتی پردیس صومعه‌سرا مستقر در شهرک صنعتی صومعه‌سرا نیز به عنوان صنعت سبز تجلیل شد.

این مسئول ایجاد تصفیه‌خانه فاضلاب صنعتی در دو شهرک مذکور را با سیستم تلفیقی هوازی، بی‌هوازی در حد استانداردهای زیست‌محیطی را از اقدام‌های شرکت شهرک‌های صنعتی در زمینه حفظ محیط زیست در کنار صنعت عنوان کرد.

به گفته وی، تصفیه‌خانه فاضلاب صنعتی لاهیجان با ظرفیت متوسط 106 متر مکعب در روز و هزینه اجرایی 10 میلیارد ریال و تصفیه خانه فاضلاب صنعتی شفت با ظرفیت متوسط 220 متر مکعب در روز و هزینه اجرایی 15 میلیارد متر مکعب در سال 1390 به بهره‌برداری رسید.

عباسیان‌امین گفت: در سال جاری نیز تصفیه خانه فاضلاب صنعتی در شهرک صنعتی تالش با ظرفیت 150 متر مکعب در روز و هزینه اجرایی 10 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

وی با بیان اینکه اکنون 8 تصفیه خانه در شهرک‌های صنعتی گیلان در حال بهره‌برداری است، خاطرنشان کرد: 4 تصفیه خانه در شهرک‌های صنعتی انزلی، صومعه‌سرا، سیاهکل، شفت و لاهیجان در سال‌های مختلف موفق به دریافت لوح صنعت سبز و واحد خدماتی سبز شده‌اند.

مدیر عامل شهرک‌های صنعتی گیلان یادآور شد: ایجاد 8 تصفیه خانه دیگر نیز در شهرک‌ها و نواحی صنعتی لنگرود (نالکیاشر و اطاقور)، آستانه‌اشرفیه (پرکاپشت و نقره ده)، سردار جنگل فومن، رضوانشهر، رودسر و مارلیک در دست مطالعه است.

انتهای پیام/84002/ی30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول