اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار سقز خبر داد

اختصاص 2.5 میلیارد تومان سرمایه در گردش به شهرک‌های صنعتی سقز

خبرگزاری فارس: فرماندار سقز از اختصاص بالغ بر 2 میلیارد و 500 میلیون تومان سرمایه در گردش به شهرک‌های صنعتی این شهرستان خبر داد.

اختصاص 2.5 میلیارد تومان سرمایه در گردش به شهرک‌های صنعتی سقز

به گزارش خبرگزاری فارس از سقز، نادر فخری صبح امروز در جلسه کارگروه صنعت، معدن و تجارت این شهرستان که در سالن جلسات فرمانداری با حضور نمایندگان دستگاه‌های استانی برگزار شد، با اشاره به تاثیرگزاری این کارگروه در سفر کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در این سفر به خوبی نشان داد که در راستای تحقق اهداف و رفع مشکلات استان و شهرستان‌های تابعه آن از تمام توان و ظرفیت‌ها استفاده خواهد کرد.

فرماندار سقز اشتغال را مهم‌ترین دغدغه و مشکل مردم شهرستان سقز خواند و گفت: تلاش برای تثبیت اشتغال‌های موجود و ایجاد اشتغال‌های پایدار از مهم‌ترین نیازهایی است که در این شهرستان مرزی باید با جدیت از سوی همه مسئولان مورد توجه قرار گیرد.

به گفته فخری با توجه به ظرفیت‌های موجود در سقز این شهرستان باید با نگاه ویژه‌تری دیده شود و با ارائه راهکارهای علمی و قابل اجرا در راستای توسعه و رونق اقتصادی آن اقدامات اساسی صورت پذیرد.

وی از اختصاص 2 میلیارد و 500 میلیون تومان سرمایه در گردش به این شهرستان مرزی خبر داد و افزود: این اعتبار در سازمان صنایع ترکیب مصوب شده و به 20 واحدی که توسط کارشناسان بازدید و در سایت بهین‌یاب ثبت‌نام کرده‌اند، تعلق می‌گیرد.

فرماندار سقز توزیع عادلانه اعتبار را گام ارزشمندی در راستای توسعه موزون و متوازن دانست و خطاب به نمایندگان استانی دستگاه‌های حاضر در جلسه گفت: توزیع عادلانه اعتبارات در بین شهرستان‌های استان ضمن رفع مشکلات مردم موجب توسعه بیش از پیش استان خواهد شد. 

* ارتقا زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی سقز

فخری به نقش مهم شهرک‌های صنعتی در ایجاد اشتغال پایدار اشاره کرد و خواستار ایجاد و ارتقا زیرساخت‌های شهرک صنعتی این شهرستان شد.

به گفته وی تکمیل واحدهای کارگاهی، رعایت استاندارهای زیست محیطی و اجرای تصفیه‌خانه فاضلاب از جمله نیازهای ضروری شهرک‌های صنعتی این شهرستان است.

فرماندار سقز در ادامه با اشاره به قطع شدن برق بیشتر روستاهای شهرستان سقز در چند روز اخیر به علت بارش سنگین برف و کولاک، اظهار کرد:‌ در حال حاضر با تلاش‌های صورت گرفته از سوی شرکت برق مشکل برق بیشتر این روستا رفع شده است.

به گفته فخری بارش شدید برف باعث قطع برق و تلفن بیش از 200 روستا شده بود که با تلاش 10اکیپ مشکل برق و مخابرات این روستاها مرتفع شده است.

وی به اسکان بیش از 2 هزار و 115 مسافر در راه مانده در طول هفته گذشته اشاره کرد و گفت: این مسافران با تلاش نیروهای امدادی هلال احمر در محورهای ایران خواه، ‌صاحب‌، میرده و شهر سقز نجات یافته و با همکاری هئیت امنای مسجد و دهیاران این شهرستان اسکان داده شدند.

فرماندار سقز خاطرنشان کرد: تمام مسیرهای این شهرستان که به دلیل برف و کولاک بسته شده بودند نیز با تلاش راهداران بازگشایی و تردد در تمام آنها امکان پذیر است.

فخری در پایان ارتفاع برف در برخی از مناطق از جمله دهستان چهل‌چشمه، ذوالفقار و خورخوره را یک‌متر و در داخل شهر 35 سانتی متر عنوان کرد.

انتهای پیام/79010/غ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول