اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در همایش وقف و رسانه صورت گرفت

تجلیل از خبرگزاری فارس استان قزوین/ خبرگزاری فارس برترین در عرصه وقف

خبرگزاری فارس: در چهارمین همایش وقف و رسانه که هم‌زمان با هفته وقف در قزوین برگزار شد، با اهدای لوح تقدیر به سرپرست خبرگزاری فارس در استان قزوین، این خبرگزاری برتر در عرصه وقف معرفی و از آن تجلیل شد.

تجلیل از خبرگزاری فارس استان قزوین/ خبرگزاری فارس برترین در عرصه وقف

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، علی محمدپور امروز در همایش یاوران وقف اظهار داشت: همایش یاوران وقف که با شعار «همه واقف باشیم» در سالن اجتماعات آستان مقدس امامزاده حسین (ع) قزوین برگزار شد، تعدادی از رسانه‌‌‌های استان که همکاری خوبی با اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین داشتند، تجلیل شدند.

وی افزود: خبرگزاری فارس، روزنامه ولایت و هفته‌نامه رایحه‌ مهر از جمله رسانه‌هایی بودند که همکاری خوبی با اداره اوقاف و امور خیریه قزوین داشتند و با ترویج اخبار مربوط به اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان در راستای ترویج فرهنگ وقف تلاش زیادی می‌کنند.

مسئول روابط عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین عنوان کرد: از سال 88 تاکنون چهار همایش وقف و رسانه در راستای معرفی سنت حسنه وقف و ترویج آن با استفاده از ظرفیت رسانه‌ها و تعامل مثبت بین سازمان اوقاف و رسانه‌ها در سطح کشور و به تبع آن در استان قزوین برگزار شده است.

محمدپور افزود: استان قزوین بر اساس آمار و ارقام یکی از چند استانی است که از سال 88 به بعد چهار مراسم تجلیل از رسانه‌های فعال استان در حوزه وقف و بقاع متبرکه را برگزار کرده است.

وی خاطرنشان کرد: سه مراسم مذکور با حضور مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان اوقاف و امور خیریه کشور برگزار شد که توانست تعامل مطلوبی با خبرنگاران، عکاسان و مدیران رسانه‌های جمعی در راستای توسعه و ترویج فرهنگ حسنه وقف، معرفی موقوفات، بقاع متبرکه و انعکاس و تولید اخبار ایجاد کند.

مسئول روابط عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در ادامه با اشاره به قدرت رسانه و تأثیر آن در افکار عمومی ابراز داشت: قدرت رسانه و تأثیر آن در افکار عمومی بر کسی پوشیده نیست و کسی منکر قدرت قلم و بیان رسانه‌ها و تأثیر آن نمی‌‌تواند باشد و احیا و بهره‌وری موقوفات بدون همکاری رسانه‌ها ممکن نیست.

محمدپور با بیان اینکه رسانه‌ها می‌‌توانند در ایجاد مشارکت حداکثری مردم در وقف همکاری کنند، گفت: از سال 88 با ارائه روش تعاملی و ایجاد روحیه همدلی در بین رسانه‌ها و روابط عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین سعی کردیم که به سئوالات و خواسته‌های رسانه‌ها پاسخگو باشیم و نه تنها سیاست روابط عمومی این اداره‌کل، بلکه سیاست سازمان اوقاف و امور خیریه نیز بر این اصل استوار است که درها باز باشد تا بتوانند عملکردمان را ببینند و درباره آن بپرسند.

وی تصریح کرد: ما نیاز داریم رسانه‌ها به موضوع وقف ملی نگاه کنند و آثار و برکات وقف را به مردم نشان دهند، نیازهای نوین را ترویج کنند زیرا ما صدیق‌‌ترین یار و یاور را رسانه‌ها می‌دانیم.

مسئول روابط عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین توضیح داد: با هماهنگی انجام شده علاوه بر برگزاری همایش کشوری وقف و رسانه، هر سال نمونه همین مراسم در ابعاد کوچک‌تر در سطح استان‌ها برگزار می‌شود.

در متن این تقدیرنامه که از سوی حجت‌الاسلام نوروزی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین، به خبرگزاری فارس این استان اهدا شده، آمده است: خداوند سبحان را شاکریم که به بهانه «همایش وقف و رسانه» فرصتی دست داد تا از اینکه در راه حقیقت و رسالت خطیر و سترگ آگاهی بخشی به مردم از طریق اطلاعات دقیق و وثیق به تصویر عینی از واقعیت تلاش کرده‌اید، تشکر کنیم.

در ادامه این تقدیرنامه آمده است: عزیز بزرگوار هرچند لسان ما قاصر از وصف ارزش والای عمل و خدمت شما است، ولی به پاس صداقت و امانت و در کمال شرافت و فضیلت و به مصداق حدیث شریف:‌ «من لم یشکرالمخلوق لم یشکرالخالق» مراتب تشکر و قدردانی خود را از زحمات شما در تهیه و انعکاس اخبار مربوط به موقوفات و امامزادگان و بقاع متبرکه، اعلام می‌داریم، باشد تا همه با هم و در کنار یکدیگر در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) مبنی بر اشاعه سنت حسنه وقف، احیاء موقوفات و تبدیل بقاع متبرکه به قطب‌های فرهنگی بیش از پیش گام برداریم.

انتهای پیام/77001/ع20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول