اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پیرغلامان حسینی در زرند تجلیل شدند

خبرگزاری فارس: پیرغلامان، ذاکران و خادمان امام حسین (ع) در شهرستان زرند تجلیل شدند.

پیرغلامان حسینی در زرند تجلیل شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از زرند، در نخستین همایش تجلیل از پیرغلامان حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) شهرستان زرند از پیرغلامان، ذاکران و خادمان امام حسین (ع) تجلیل شد.

سید‌رضا هاشمی رئیس شورای شهر زرند این آیین اظهار داشت: موجب افتخار شهرداری و شورای اسلامی شهر‌ است که میزبان و بانی برگزاری همایش تجلیل از پیرغلامان اهل‌بیت (ع) است.

وی عنوان کرد: ارادت خالصانه جمعی از مریدان و شیفتگان سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع)‌ که بیش از سه دهه از عمر خود را به غلامی پسر فاطمه (س) مزین کرده‌اند و گرد پیری در این راه بر رخسار خود نشانده‌اند، بهانه‌ای شد تا ‌در همایشی با‌شکوه از این عزیزان تجلیل شود.

حجت‌الاسلام موسوی از روحانیان شهر زرند در این مراسم با اشاره به حادثه و قیام عاشورا آن را حادثه تأثیرگذار تاریخ اسلام دانست‌ و افزود: شناخت و معرفت از جمله شاخصه‌های یاران با‌وفای امام حسین (ع) در آن زمان بوده و لازم است که در این زمان همه مداحان و ذاکران امام حسین (ع) از شناخت و معرفتی عمیق به آن امام همام برخوردار شوند.

وی ‌اخلاص، صداقت و آگاهی داشتن را از ویژگی‌های بارز مداحان دانست.

حجت‌الاسلام رضا کرمی‌پور امام حمعه زرند در این همایش با قدر‌دانی از برگزار‌کنندگان این مراسم ‌نقش‌ مداحان و مسئولان هیئت‌های مذهبی را در پیشبرد اهداف والای انقلاب اسلامی بسیار ارزنده و با‌اهمیت دانست.

به گزارش فارس، این آیین با مدیحه‌سرایی و شعرسرایی در وصف امام حسین (ع) و واقعه عاشورا توسط نمایندگان مداحان و شاعران و خک

 تجلیل از 60 پیرغلام اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) همراه بود.

انتهای پیام/80022/ب20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول