اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد نخبگان چهارمحال و بختیاری خبر داد

شناسایی 142 نخبه در چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری فارس: رئیس بنیاد نخبگان چهارمحال و بختیاری از شناسایی و فعالیت 142 نخبه در استان خبر داد.

شناسایی 142 نخبه در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، خداداد پیرعلی ظهر امروز در جمع خبرنگاران رسانه‏های گروهی اظهار داشت: با وجود آنکه مدت زمان زیادی از تاسیس و راه‎اندازی بنیاد نخبگان استان نمی‎گذرد اما در همین مدت محدود موفقیت‎های زیادی کسب کرده است.

وی افزود: در زمان افتتاح این بنیاد تعداد نخبگان استان 64 نفر بود که امروز این تعداد به 142 نفر افزایش یافته است.

پیرعلی به شرکت 23 طرح از مخترعان نخبه استان در جشنواره کوهرنگ اشاره کرد و گفت: این جشنواره به صورت منطقه‎ای با حضور استان‎های قم، مرکزی، اصفهان و چهارمحال و بختیاری برگزار شد و طی آن 10 طرح از استان به عنوان طرح‏های برتر انتخاب و اعلام شد.

وی از شناسایی 180 مخترع در استان خبر داد و خاطر‌نشان کرد: اختراعات این افراد با توجه به دستورالعمل‏های مربوطه به نام آنان ثبت شده و 33 مخترع دیگر از استان تاکنون توانسته‌اند در گردونه رقابت علمی بنیاد نخبگان، مدرک سطح 3 اختراعات را کسب کنند.

رئیس بنیاد نخبگان استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه در کشور 20 هزار شرکت دانش بنیان فعال است، افزود: سهم چهارمحال و بختیاری از این تعداد شرکت فقط 10 شرکت فعال است که رقم بسیار کمی بوده اگرچه این تعداد شرکت دانش بنیان استان از شرایط فعالیت خوبی برخوردار هستند.

پیرعلی بیشترین تعداد اعضای بنیاد نخبگان استان را برگزیدگان المپیادهای علمی دانست و گفت: 47 نفر از برگزیدگان المپیادهای جهانی، کشوری، دانشجویی و دانش‌آموزی در حمایت این بنیاد قرار دارند و پس از آن مخترعان از نظر تعداد در جایگاه دوم هستند.

وی همچنین از شناسایی چهار نخبه هنرمند در استان خبر داد و گفت: به طور کلی 13 گروه زیرپوشش بنیاد نخبگان هستند و به تازگی نخبه‎های هنرمندی که مهر اصالت یونسکو دارند نیز به جمع نخبگان پیوسته‎اند. 

انتهای پیام/68006/ز20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول