اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس:

هدف ما برقرای ارتباط صنعتگران با نخبگان است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس گفت: یکی از اهداف سازمان صنعت، معدن و تجارت حمایت از نخبگان و برقراری ارتباط آنان با صنعتگران است.

هدف ما برقرای ارتباط صنعتگران با نخبگان است

غفار صفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: در حال حاضر در شهرستان خرامه 10 واحد صنعتی دارنده جواز تاسیس با سرمایه 69 میلیارد ریال و با پیش‌بینی اشتغال 148 نفر و همچنین یک واحد دارنده پروانه بهره‌برداری با سرمایه‌گذاری بالغ بر 2 میلیارد ریال و اشتغال مستقیم 35 نفر موجود است.

وی اضافه کرد: این آمار در این شهرستان مربوط به سال گذشته بوده که خرامه از بخش به شهرستان تغییر یافت و اطلاعات قبل از آن در سامانه اطلاعات شیراز ثبت شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس تصریح کرد: تاکنون پنج معدن فعال با ذخیره قطعی 5.2 میلیون تن و سرمایه‌گذاری 11 میلیارد ریال استخراج سالانه سه‌دهم میلیون تن در خرامه در حال فعالیت است.

صفری در مورد وضعیت موجود معدن در خرامه بیان داشت: در این شهرستان دو پروانه اکتشاف، گواهینامه کشف یک مورد با ذخیره قطعی 6 میلیون تن و سرمایه‌گذاری هفت‌صدم میلیارد ریال صادر شده است.

این مسئول عنوان کرد: از 422 معدن در فارس، 1.2 درصد در شهرستان خرامه واقع شده که 54 درصد از اشتغال، پنج‌دهم درصد از سرمایه‌گذاری و هشت درصد از استخراج و 25 درصد از ذخایر قطعی موجود در تمام استان فارس را در بردارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس ابراز داشت: شهر خرامه و روستاهای اطراف آن در دشت‌ها قرار گرفته‌اند و با توجه به مستعد بودن زمین‌های کشاورزی، امکان انواع کشت و زرع را برای بیشترین جمعیت منطقه به وجود آورده است.

صفری خاطرنشان کرد: عمده محصول این شهرستان باغداری، انار، بادام، انگور، گندم، جو، برنج، نخود، چغندر قند، پنبه، ذرت، ارزن و انواع صیفی‌جات و صنایع دستی است.

وی با اشاره به اینکه واحدهای صنعتی به دلیل مشغله فراوان و درگیری با مسائل روز نمی‌تواند نوآوری داشته باشند، گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان باید به سمت تجاری‌سازی هدایت شوند و دراین راستا با سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس، همکاری چشمگیری داشته باشند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس ادامه داد: این سازمان از تمام ایده‌های نو در زمینه استخراج، بهره‌برداری از معادن برای کاهش ضایعات و افزایش ارزش افزوده استقبال می‌کند.

این مسئول بیان داشت: یکی از سیاست‌ها و اهداف سازمان صنعت، معدن و تجارت حمایت از نخبگان و برقراری ارتباط آنان با صنعتگران است و درصورت تحقق این مهم می‌توان به توسعه این استان امیدوار بود.

صفری در پایان اذعان داشت: اتاق بازرگانی، صنایع و معادن، کشاورزی و سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس پل ارتباطی برای اتصال زنجیره صنعت و علم در استان فارس هستند.

انتهای پیام/2448/ن30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول