اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت پهلوانی کرمان:

10 زورخانه جدید در کرمان احداث می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت پهلوانی و زورخانه‌ای استان کرمان گفت: احداث 10 زورخانه جدید در شهرستان‌های استان که از این نعمت بی‌بهره هستند با اعتبار 10 میلیارد ریالی آغاز می‌شود.

10 زورخانه جدید در کرمان احداث می‌شود

جواد کمالی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کوهبنان اظهار داشت: ‌در حال حاضر حدود 49 زورخانه فعال در شهرستان‌های سراسر استان کرمان وجود دارد که تعدادی از علاقمندان به این ورزش را به خود جذب کرده است.

وی افزود: این تعداد زورخانه جوابگوی نیاز ورزشکاران در اقصا نقاط استان کرمان نیست، لذا باید تلاش در راستای ساخت اماکن جدید برای این رشته فراهم شود تا زمینه شناسایی و شکوفایی استعدادهای نهفته فراهم شود.

کمالی با اشاره به روند ساخت 10 زورخانه جدید برای شهرستان‌های استان که از این نعمت بی‌بهره هستند، گفت: کار ساخت این تعداد زورخانه با توجه به حمایت استاندار با اختصاص اعتبار 10 میلیارد ریالی آغاز و امیدواریم با احداث این اماکن بتوانیم در گسترش ورزش باستانی و زورخانه‌ای دیار کریمان گام‌های موثری برداریم.

وی بیان کرد: در جلسه مشترک فرمانداران تاکید شد که اگر کمیته‌های برنامه‌ریزی شهرستان‌ها برای آغاز و احداث زورخانه‌ها اقدام کنند در گام‌های بعدی مورد حمایت هیئت استان قرار می‌گیرند و امیدواریم که این وعده عملی شود تا ورزشکاران این رشته مقدس بتوانند جایگاه ویژه‌ای برای توسعه این ورزش داشته باشند.

رئیس هیئت پهلوانی و زورخانه‌ای استان کرمان گفت: برای ساخت زورخانه‌های جدید در استان کرمان دست تمام خیران که در تمام امورات همکاری فعال و مستمری دارند را به گرمی می‌فشاریم و از آنان دعوت می‌کنیم تا در این راستا نیز با نگاه ویژه‌ای گام بردارند.

کمالی عنوان کرد:‌ این ورزش در بین جوانان جایگاه ویژه‌ای دارد، لذا همه تلاش فعالان و مسئولان ورزش استان به منظور فراهم کردن زمینه توسعه و گسترش ورزش زورخانه‌ای در بین تمام اقشار جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان است.

وی تصریح کرد: ورزش پهلوانی به دلیل جایگاه ویژه این ورزش طی سال‌های پس از پیروزی انقلاب همیشه مورد توجه رهبر معظم انقلاب بوده و در این راستا ورزشکاران با اطاعت از فرامین مقام معظم رهبری و حضور گسترده در تمام صحنه‌ها ولایت‌مداری خود را ثابت کرده‌اند.

کمالی خاطرنشان کرد: از مهم‌ترین شاخص‌های ورزشکاران این رشته احترام به بزرگترها و پیشکسوتان ورزش زورخانه‌ای است به گونه‌ای که تمام تلاش خود را معطوف داشته‌ایم تا از تجربیات ارزنده قهرمانان پیشکسوت این رشته بهره‌مند شویم.

‌ریئس هیئت پهلوانی و زورخانه‌ای استان کرمان افزود:‌ با تلاش ورزشکاران و حمایت بسیار خوب مسئولان در سال جاری توسط ورزشکاران پهلوانی و زورخانه‌ای استان کرمان در رقابت‌های مختلف 50 مدال طلا، نقره و برنز به دست آمده و امیدواریم در آینده شاهد افزایش این افتخارات باشیم.

کمالی گفت: شهرستان کوهبنان ظرفیت‌های خوبی در این ورزش دارد که باید حداکثر استفاده از این بستر و فرصت به عمل آید تا شاهد حضور ورزشکاران کوهبنانی نیز در عرصه ورزش زورخانه‌ای و باستانی استان و کشور باشیم.

کمالی ابراز امیدواری کرد در نخستین فرصت با همکاری فرماندار شهرستان نسبت به احداث زورخانه در کوهبنان اقدام شود تا علاقمندان به این ورزش بتوانند خود را برای حضور در رقابت‌های بعدی آماده کنند.

انتهای پیام/80012/غ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول