اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین‌ بار در تهران برگزار می‌شود

رقابت پدربزرگ‌ها در کشتی پهلوانی

خبرگزاری فارس: سرپرست فدراسیون کشتی پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای گفت:برای نخستین بار رقابت‌ کشتی پهلوانی جام پدربزرگ‌ها در تهران در ایام‌‌ الله دهه فجر برگزار می‌شود.

رقابت پدربزرگ‌ها در کشتی پهلوانی

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمدرضا طالقانی بعد از ظهر امروز در مجمع انتخاباتی رئیس هیئت پهلوانی و زورخانه‌ای استان کرمان اظهار داشت: بهترین زورخانه و ورزشکاران و پیشکسوتان این رشته را در کرمان داریم و برای مربیان، داوران و مرشدان دوره آموزشی برگزار می‌کنیم.

وی افزود: هفته آینده دوره آموزشی مربیگری بین‌المللی در کشور برگزار می‌کنیم و از استان‌ها می‌خواهیم تا مربیان کشتی پهلوانی خود را به این دوره اعزام کنند و بهترین‌ها را در رقابت‌های جهانی شرکت می‌دهیم و چند دوره رقابت قبل از مسابقات جهانی برای انتخاب بهترین‌ها برگزار می‌کنیم.

سرپرست فدارسیون پهلوانی و زورخانه‌ای بیان داشت: استان کرمان در زمینه فراهم‌سازی زیرساخت‌های ورزش زورخانه‌ای اقدامات خوبی انجام داده است و در این بین زورخانه بین‌المللی کرمان با پیشرفت 60 درصدی خود اثری ماندگار برای این استان در حوزه ورزش زورخانه‌ای لقب می‌گیرد و با ایجاد این زورخانه می‌توان کرمان را به عنوان مرکز مسابقات بین‌المللی و پهلوان‌سرای بین‌المللی ایران اعلام کرد.

طالقانی با اعلام خبر میزبانی استان اصفهان در رقابت‌های کشتی پهلوانی پایتخت‌های جهان طی روزهای 16 تا 19 اسفند سال جاری ابراز داشت: از پایتخت هر کشور یک پهلوان و از استان‌های کشور نیز پهلوانانی در این مسابقات شرکت می‌کنند.

وی با بیان اینکه برای نخستین بار رقابت‌های کشتی پهلوانی جام پدربزرگ‌ها ابتدا در تهران و سپس در سراسر ایران را در ایام‌الله دهه فجر برگزار می‌کنیم، افزود: ششم بهمن ماه سال جاری رقابت‌های جوانان قهرمانی کشور و 19 بهمن ماه مسابقات قهرمانی کشور در گروه سنی بزرگ‌سالان و در اسفند نیز رقابت‌های انتخابی تیم ملی برگزار می‌شود.

طالقانی از انتشار کتاب «یاران تختی» در پنج جلد خبر داد و افزود: مرام پهلوانی کمرنگ شده است و باید برای احیای این فرهنگ تلاش بیشتری انجام شود و ما باید به فرهنگ و منش پهلوانی نیز توجه کنیم.

سرپرست فدراسیون زورخانه‌ای با اشاره به ظرفیت‌های موجود در ورزش استان کرمان افزود: این ظرفیت ستودنی است، اما دیدگاه، تفکر، خلاقیت و منشاء اثر خیر بودن انسان‌ها مایه افتخار است و اگر فکر ما ورزشی باشد باید برای پیشرفت ورزش تلاش شود.

وی اذعان داشت: قهرمانان کشتی پهلوانی که در رقابت‌های جهانی اردیبهشت ماه سال آینده موفق به کسب مدال شوند، تسهیلات ویژه‌ای علاوه بر معافیت خدمت سربازی و راهیابی بدون کنکور به دانشگاه‌های کشور دریافت می‌کنند.

به گزارش فارس، مسابقات کشتی پهلوانی قهرمانی جهان 25 تا 28 اردیبهشت ماه سال آینده به میزبانی تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/80011/ج30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول