اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن لوچو کشور:

بابل میزبان مسابقات پهلوانی لوچو مازندران شد / نام جدید برای بازوبند انتخاب می‌کنیم

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن لوچو کشور گفت: بابل میزبان مسابقات پهلوانی لوچو مازندران شد.

بابل میزبان مسابقات پهلوانی لوچو مازندران شد / نام جدید برای بازوبند انتخاب می‌کنیم

 رضا بحرگرد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در ساری گفت: محبوبیت کشتی پهلوانی لوچو بین ورزشکاران بابل از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است پس میزبانی رقابت‌های بازوبند قهرمانی را به این شهرستان محول کردیم.

وی شروع لیگ لوچو را از ابتدای سال 1392 اعلام کرد و گفت: باید بیش از گذشته به پیشرفت لوچو در کشور توجه شود.

بحرگرد با تشکر از پیشکسوتان این رشته ورزشی بیان داشت: با توجه به اینکه پیشکسوتان سرمایه‌های ورزش قهرمانی هستند پس دو وزن را به آنها در این رقابت‌ها اختصاص دادیم.

وی ورزش لوچو را یکی از ورزش‌های سنتی استان دانست و یادآور شد: این ورزش با قدمت بیش از یک هزار و 600 ساله به دلیل موازی‌کاری در قانون تاکنون نتوانسته در مازندران یک پارچه شود چرا که در مناطق شرق و غرب مازندران کشتی‌های سنتی تا حدود 50 کیلومتر به داخل استان نفوذ کرده برای مثال در غرب گیل‌مردی و منطقه شرق کشتی‌عروسی گلستان بوده و ما در حال بررسی این مسائل هستیم.

رئیس انجمن لوچو کشور در ارتباط با زمان برگزاری این مسابقه و شروع لیگ لوچو بیان داشت: این رقابت در بابل در ایام گرامیداشت دهه فجر از تاریخ 19 بهمن ماه برگزار می‌شود همچنین از ابتدای سال 1392 قرار است رقابت‌های لیگ لوچو را برگزار کنیم که این رقابت با حمایت اداره کل امور روستایی و شوراهای استانداری مازندران و اداره کل ورزش و جوانان مازندران و فدراسیون مربوطه برگزار می‌شود.

وی در مورد تغییر نام بازوبند پهلوانی اذعان داشت: تاکنون سه نام را بازوبند پهلوانی داشته پس از کسانی‌که دستی در لوچو دارند خواهشمندیم تا جهت تغییر نام بازوبند پهلوانی نام جدید یا نامی که در خور این مقام باشد را به این انجمن ارسال کنند.

بحرگرد در پایان گفت: فدراسیون ورزش‌های روستایی و عشایری مسئولیت بزرگی را به ما محول کرد تا با حفظ سمت در استان، سرپرستی انجمن لوچو را بر عهده گرفته و امیدواریم همه کسانی که عاشق و دلسوز این رشته ورزشی هستند با احترام به قانون در این مسیر کمک کار ما بوده تا بتوانیم نواقص قبلی را برطرف کنیم.

انتهای پیام/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول