اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت پهلوانی استان تهران خبر داد

استفاده رایگان پهلوانک‏های تهرانی از زورخانه‏ها

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت پهلوانی و ورزش‏های زورخانه‏ای استان تهران از امکان استفاده رایگان نونهالان علاقه‏مند به این رشته موسوم به «پهلوانک‏» از گود زورخانه‏ها و تشک کشتی پهلوانی خبر داد.

استفاده رایگان پهلوانک‏های تهرانی از زورخانه‏ها

علی اسدی‏دولابی امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: اصطلاح «پهلوانک» برای خطاب نوجوانان و نونهالان تهرانی فعال در رشته پهلوانی به کار می‏رود.

وی ادامه داد: یکی از اهداف هیئت پهلوانی استان تهران از مرمت و ارتقای سالن زورخانه‏ای شهید «محمد‏مهدی حاج‏ابراهیم‏عراقی» توسعه ورزش باستانی در میان اقشار جوان و نوجوان است.

اسدی‏دولابی اضافه کرد: هدف از ارتقای زیرساخت‏های ورزش باستانی در استان تهران، باز شدن پای این پهلوانک‏ها به تشک کشتی پهلوانی است.

رئیس هیئت پهلوانی و ورزش‏های زورخانه‏ای استان تهران افزود: از جمله برنامه‏های هیئت برای نیل به این مقصود، مکاتبه با مسئولان برخی مدارس استان تهران برای جذب نونهالان و نوجوانان به این رشته ورزشی است.

وی ادامه داد: بر اساس این هماهنگی‏ها، دانش‏آموزان مدارس می‏توانند به صورت رایگان از گود زورخانه‏ها و تشک کشتی پهلوانی بهره‏مند شوند.

اسدی‏دولابی اضافه کرد: حضور اقشار نوجوان و نونهال بر روی تشک کشتی پهلوانی، آنها را برای حضور در رقابت‏های آتی کشوری و جهانی این رشته آماده می‏سازد.

رئیس هیئت پهلوانی و ورزش‏های زورخانه‏ای استان تهران افزود: این ورزش ریشه در فرهنگ و سنن ایرانی دارد و باید روز به روز تقویت شود.

انتهای پیام/2568/ی20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول