اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار نهبندان:

گود زورخانه حکایت از اعتقادات دینی مردم است

خبرگزاری فارس: گود زورخانه حکایت از اعتقادات و باورهای دینی ملت دارد و این هشت ضلعی حکایتی است از پایبندی به مناسبت‌های اسلامی که باید در جامعه نهادینه شود.

گود زورخانه حکایت از اعتقادات دینی مردم است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط ‌عمومی فرمانداری نهبندان، محمدمهدی عظیمی در بازدید از گود باستانی نهبندان به مناسبت گرامیداشت یادواره جهان‌پهلوان تختی اظهار کرد: گود زورخانه حکایت از اعتقادات و باورهای دینی مردم دارد و این هشت ضلعی حکایتی است از پایبندی به مناسبت‌های اسلامی که باید در جامعه نهادینه شود.

وی در ادامه عنوان کرد: با این‌گونه ورزش‌ها می‌توان روحیه جوانمردی، اخلاق‌مداری و مردانگی را در سطح جامعه گسترش داد.

فرماندار نهبندان نشاط، پویایی و سربلندی ایران اسلامی را حاصل تفکر پهلوانی و اقتدا به مولای متقیان علی (ع) دانست و گفت: پهلوانان و قهرمانان با یاد و نام حضرت علی (ع) مقتدای تمامی پهلوانان وارد گود مقدس زورخانه می‌شوند.

عظیمی تصریح کرد: تاریخ در ایران اسلامی نشان داده است که هر چه قدر به جوانان بها دهیم و بر روی این هدف تمرکز و تفکر کنیم به ارزش‌ها و مقامات عالی دست می‌یابیم که در عرصه‌های ورزش، علم، تکنولوژی و سازندگی آن را به عینه می‌بینیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: باید منشور اخلاقی ورزش را از گود زورخانه به جهان صادر کنیم.

فرماندار نهبندان با اشاره به اینکه ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای ورزش ملی و مذهبی مردم محسوب می‌شود، افزود: باید با همکاری و تلاش یکدیگر شرایط مناسب این ورزش در سطح کشور، استان و شهرستان حفظ شود.

عظیمی گفت: در این ورزش احترام به پیشکسوتان حتی بیش از گذشته مورد تاکید قرار دارد. همچنین این ورزش باید با اهداف خدایی و الهی به عنوان الگوی همه ورزش‌ها قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه روابط دوستانه باید از روابط کاری تفکیک شود، اذعان داشت: همکاری، همدلی، تلاش و روابط خوب در زمینه اهداف والای ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای ضروری است.

انتهای پیام/2248/ن/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول