اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هفته آینده

نخستین خانه کشتی پهلوانی ایران افتتاح می‏شود

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت پهلوانی و ورزش‏های زورخانه‏ای استان تهران از افتتاح و راه‏اندازی نخستین خانه کشتی پهلوانی ایران در تهران خبر داد.

نخستین خانه کشتی پهلوانی ایران افتتاح می‏شود

علی اسدی‏دولابی امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: پس از برگزاری انتخابات مجمع، بنده به عنوان رئیس هیئت پهلوانی و ورزش‏های زورخانه‏ای استان تهران انتخاب شدم.

وی ادامه داد: یکی از کاستی‏های این مجموعه ورزشی فقدان محیط کاری مناسب و متناسب با شأن این هیئت بود.

اسدی‏دولابی اضافه کرد: از این رو، هماهنگی‏های لازم با مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران انجام شد و وی با ایجاد محیطی مناسب برای هیئت موافقت کرد.

رئیس هیئت پهلوانی و ورزش‏های زورخانه‏ای استان تهران افزود: کار در وهله نخست با بررسی دقیق و موشکافانه شرایط و همچنین چگونگی پراکندگی زورخانه‏های این استان آغاز شد.

وی ادامه داد: با بررسی‏های بیشتر مشخص شد که 70 تا 80 درصد زورخانه‏های استان در مناطق 12، 14، 13 و 15 شهرداری تهران متمرکز است.

اسدی‏دولابی اضافه کرد: با وجود چنین داده‏هایی، یکی از سالن‏های زورخانه‏ای تقریباً رو به تخریب و نیمه‏تعطیل مزیّن به نام «شهید محمد‏مهدی حاج‏ابراهیم‏عراقی» در منطقه دروازه دولاب خیابان 17 شهریور انتخاب شد.

رئیس هیئت پهلوانی و ورزش‏های زورخانه‏ای استان تهران افزود: بعد از بررسی‏های دقیق‏تر مکاتبات لازم با با اداره کل ورزش و جوانان استان تهران انجام شد و این مجموعه در اختیار هیئت قرار گرفت.

وی ادامه داد: بدین ترتیب، کار مرمت و بازسازی زورخانه شهید عراقی آغاز شد و طبق طرح‏های مهندسی بخش‏هایی نظیر محیط اداری و از آن مهم‏تر سالنی بسیار مناسب، منطبق بر استانداردهای برگزاری رقابت‏های ملی و بین‏المللی و مشتمل بر تشک‏های مختص کشتی پهلوانی و گود بزرگ زورخانه‏ای احداث شد.

اسدی‏دولابی اضافه کرد: در حال حاضر گود طراحی ‏شده در این سالن یکی از بزرگ‏ترین گودهای زورخانه‏ای استان تهران و آماده ارائه خدمات به فعالان در این رشته ورزشی ریشه‏دار در فرهنگ ایرانی است.

بر پایه این گزارش، شهید محمد‏مهدی حاج‏ابراهیم‏عراقی در سال 1309 هجری شمسی در تهران چشم به جهان گشود.

او از مسلمانان مبارز و متعهدی بود که علاوه بر حضوری فعال در کنار آیت‏الله کاشانی در جریان نهضت ملی شدن نفت، در جمع فدائیان اسلام در شهریور ماه 1320 هجری شمسی و در طرح اعدام انقلابی «حسن‏علی منصور»، نخست وزیر پهلوی حضور داشت و با حکم حکومت شاهنشاهی به زندان افتاد، تبعید شد و در نهایت به حبس ابد محکوم شد.

عراقی ماه‏های قبل از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی بعد از تحمل درد و رنج 13 سال اسارت از زندان آزاد شد؛ اما به مبارزاتش ادامه داد، راهی پاریس شد و همراه امام راحل به ایران آمد.

او که همچنان سربازی فداکار در رکاب بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران محسوب می‏شد از کینه‏توزی منافقان کوردل در امان نماند و به همراه فرزندش «حسام» توسط گروهک تروریستی فرقان به شهادت رسید.

انتهای پیام/67009/غ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول