اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دلیل تولید فراوان سیب‌زمینی در استان‌های مختلف کشور

انباشتگی سیب‌زمینی در انبارها وجود دارد/ اختصاص 45 میلیارد ریال اعتبار برای خرید سیب‌زمینی در سراب

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: به دلیل تولید فراوان سیب‌زمینی در استان‌های مختلف کشور، انباشتگی سیب‌زمینی در انبارها وجود دارد.

انباشتگی سیب‌زمینی در انبارها وجود دارد/ اختصاص 45 میلیارد ریال اعتبار برای خرید سیب‌زمینی در سراب

به گزارش خبرگزاری فارس از مهربان، مسعود محمدیان صبح امروز در جمع مدیران شهرستان سراب با اشاره به غنی بودن سراب از لحاظ منابع آبی اظهار کرد: موضوعی که در شهرستان سراب باید به طور جدی مورد توجه قرار گیرد موضوع آبیاری بارانی و قطره‌ای است که به علت منابع غنی آبی شهرستان سراب کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

وی حفظ اراضی کشاورزی را مورد تاکید قرار داد و افزود: با وجود آب و خاک کشاورزی امکان دارد حفظ کاربری اراضی کشاورزی و باغی بسیار مورد توجه قرار گیرد و اراضی کشاورزی برای کشاورزی حفظ شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان‌شرقی توسعه صنایع بسته‌بندی را مورد تاکید قرار داد و افزود: توسعه صنایع بسته‌بندی در جلسه ستاد کارگروه کشاورزی به طور جدی مورد توجه قرار گرفت، چرا که بسته‌بندی باعث می‌شود محصول با ارزش افزوده خوب عرضه شود.

محمدیان تشکل‌های کشاورزی را بازوان سازمان جهادکشاورزی عنوان کرد و لزوم توجه به کشاورزی مکانیزاسیون را مورد تاکید قرار داد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه از 317 هزار تن سیب‌زمینی تولیدی در استان 120 هزار تن آن در شهرستان سراب تولید می‌شود، افزود: به دلیل تولید فراوان سیب‌زمینی در استان‌های مختلف کشور، انباشتگی سیب زمینی در انبارها وجود دارد.

محمدیان حل مشکل بازار سیب زمینی را نیازمند برنامه‌ریزی کوتاه مدت و برنامه مدت دانست و افزود: بسته‌بندی مناسب و ارتقای کیفیت محصول زمینه و قابلیت حضور در بازار را افزایش می‌دهد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان‌شرقی استفاده از تسهیلات مصوب کارگروه کشاورزی و استفاده از تسهیلات صندوق توسعه و صندوق حمایت از بخش کشاورزی را راهکارهای ارائه شده برای بهبود وضعیت بازار سیب زمینی در شهرستان سراب عنوان کرد و افزود: آماده‌ایم به طور جدی برای محصولات سیب زمینی در شهرستان سراب سرمایه‌گذاری کنیم.

محمدیان افزود: سازمان تعاون روستایی استان اعتباری بالغ بر 45 میلیارد ریال تسهیلات سرمایه در گردش برای خرید سیب‌زمینی در اختیار تشکل‌ها و تعاونی‌ها قرار می‌دهد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان‌شرقی همچنین از راه‌اندازی یک واحد بسته‌بندی سیب‌زمینی از محل اعتبارات صندوق توسعه کشاورزی در شهرستان سراب خبر داد.

محمدیان استفاده از بذر مناسب و همچنین راه‌اندازی واحد سرب و بسته‌بندی سیب‌زمینی را از دیگر برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی برای حل مشکل بازار سیب زمینی  در سال آتی عنوان کرد. 

انتهای پیام/60008/ز20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول