اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار جیرفت:

تشکیل انجمن‌ها صادرات محصولات منطقه را تسهیل می‌کند

خبرگزاری فارس: فرماندار جیرفت گفت: کشاورزان جنوب کرمان با وجود تولید بسیار خوب مشکلات زیادی در زمینه توزیع و بازارهای هدف دارند که ایجاد انجمن‌های تخصصی اقدامی مهم برای حل این مشکلات است.

تشکیل انجمن‌ها صادرات محصولات منطقه را تسهیل می‌کند

ابراهیم غنچه‌پور امروز در حاشیه نشست بررسی مشکلات خرمای جنوب کرمان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جیرفت اظهار داشت: به دنبال پیگیری‌های انجام شده در زمینه رفع مشکلات کشاورزان منطقه راه‌اندازی گمرک، پایانه صادراتی و بهره‌برداری از فرودگاه در آینده نزدیک انجام می‌گیرد.

وی پیش‌نیاز این امور را تشکیل انجمن‌های محصولات منطقه دانست و افزود: امروز شاهد راه‌اندازی انجمن خرما با حضور کشاورزان منطقه بودیم که با عضویت در این انجمن به بررسی مشکلات و آسیب‌ها از کاشت تا بسته‌بندی و در نهایت صادرات در کمیته‌های فنی و تخصصی پرداخته شود.

فرماندار جیرفت با بیان اینکه با راه‌اندازی این انجمن امیدواریم زمینه تسهیل صادرات محصولات منطقه فراهم شود، گفت: در منطقه جنوب کرمان 36 هزار هکتار اراضی زیرکشت نخیلات قرار دارد.

برداشت 200 هزار تن نخیلات از منطقه جنوب کرمان

غنچه‌پور با اشاره به اینکه سالانه 200 هزار تن در این منطقه نخیلات برداشت می‌شود، تصریح کرد: از این میزان تنها 10 درصد آن صادر می‌شود که امیدواریم با اینگونه نشست‌ها و تشکیل انجمن‌ها زمینه تسهیل صادرات با همکاری اتاق بازرگانی در آینده بسیار نزدیک فراهم شود.

وی ابراز داشت: از همه کشاورزان منطقه جنوب کرمان به ویژه شهرستان جیرفت که با وجود تولید بسیار خوب مشکلات زیادی از جمله در زمینه توزیع و بازارهای هدف دارند، درخواست می‌شود نسبت به ثبت‌نام در انجمن‌های تخصصی خود اقدام کرده تا از این طریق بتوانند مشکلات خود را پیگیری کنند.

انتهای پیام/80001/صا20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول