اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی خبر داد

خرید روزانه 200 تن سیب‌زمینی از کشاورزان منطقه سراب

خبرگزاری فارس: مدیرکل جهاد کشاورزی استان آذربایجان‌شرقی گفت: روزانه 200 تن سیب‌زمینی از کشاورزان منطقه سراب خریداری می‌شود.

خرید روزانه 200 تن سیب‌زمینی از کشاورزان منطقه سراب

به گزارش خبرگزاری فارس از سراب مسعود محمدیان‌ امشب در شورای اداری سراب اظهار کرد: در کل استان 317 هزار تن سیب‌زمینی تولید شده که شهرستان سراب با تولید 120 هزار تن محصول سیب‌زمینی در رتبه نخست قرار دارد.

وی با بیان اینکه 70 هزار تن از سیب‌زمینی کشاورزان سرابی در انبارها قرار گرفته و در انتظار بازار فروش است، تصریح کرد: با پیگیرهای انجام یافته و صحبت‌های صورت گرفته با شرکت‌های بازرگانی و صادراتی مقرر شده تا از فردا روزانه 200 تن سیب‌زمینی به قیمت توافقی از کشاورزان خریداری شود.

محمدیان در عین حال به کشاورزان یادآور شد: هرگونه افزایش قیمت به بهانه رونق بازار فروش منجر به انصراف خریداران و مراجعه آنها به بازارهای دیگر خواهد شد.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان در ادامه بر تقویت تشکل‌های کشاورزی، ارائه آموزش‌های لازم به کشاورزان، اصلاح سطح کشت و کاهش مصرف کودهای شیمیایی به منظور ارتقای کیفیت محصول سیب‌زمینی تاکید کرد.

وی اظهار کرد: مراکز تحقیقاتی موجود باید یافته‌های خود را سر زمین‌های زارعی بیاورند و در غیر این صورت تعطیلی آنها باصرفه‌تر خواهد بود.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان آذربایجان‌شرقی تغییر کاربری اراضی کشاورزی را طبق قوانین موجود ممنوع و مستوجب تعقیب قضایی دانست و افزود: به جز در موارد نادر امکان تغییر کاربری اراضی زراعی وجود ندارد.

انتهای پیام/60010/ق20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول