اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت مازندران خبر داد

سرمایه‌گذاری 250 میلیارد ریالی خودروسازی در مازندران

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: سرمایه‌گذاری شرکت ایران خودرو مازندران با 150 میلیارد ریال و شرکت ایمن‌سازان خودرو اندیشه با 100 میلیارد ریال به بانک صنعت و معدن معرفی و در دست بررسی است.

سرمایه‌گذاری 250 میلیارد ریالی خودروسازی در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران، مرتضی هاشم‌پور اظهار داشت: استان مازندران در زمینه ساخت قطعات خودرو در کشور دارای رتبه مهم و قابل توجه است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با بیان اینکه برخی از محصولات واحدهای قطع‌ساز استان در کشور انحصاری است، گفت: مجموعه اندیشه ایمنی خودرو در تولید کمربند ایمنی خودرو شرکت قالب و قطعه‌سازی شمال در تولید پمپ بنزین، فیلتر و تجهیزات CNG، مجموعه فراصنعت شمال در تولید قطعات ایمنی و فوق ایمنی خودروهای سواری از مهم‌ترین واحدهای قطعه سازی استان هستند.

وی تصریح کرد: حجم فروش محصولات قطعه‌سازان استان به خودروسازان کشور (ایران خودرو و سایپا) از نظر رده‌بندی در رتبه چهارم کشور است.

هاشم‌پور با اشاره به اینکه پرفروش‌ترین محصول ایران خودرو پرو پارس است، اظهار داشت: تولید این خودرو در شرکت ایران خودرو مازندران در شهرستان بابل با ظرفیت بیش از 30 هزار دستگاه در سال است.

وی راه‌اندازی خط تولید بدنه و رنگ را از برنامه‌های توسعه این واحد دانست.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران افزود: بخشی از قطعات (داشبورد) توسط قطعه‌سازان استان مانند پیشرو پلیمر طبرستان تامین می‌شود.

هاشم‌پور با اشاره به طرح‌های مهر ماندگار این حوزه گفت: شرکت توسعه گاز مهر تولید کننده کپسول CNG، در جاده فرح‌آباد ساری با اشتغال 146 نفر و شرکت فذا تولید کننده قطعات ریخته‌گری خودرو در شهرک صنعتی آمل و با اشتغال‌زایی 137 نفر جزء طرح‌های منتخب مهر ماندگار هستند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران در بخش آمایش نیز اظهار داشت: شرکت ایران خودرو مازندران با سرمایه‌گذاری 150 میلیارد ریال و اشتغال 300 نفر و شرکت ایمن‌سازان خودرو اندیشه تولیدکننده ایربگ (AirBag) در بابلسر با سرمایه‌گذاری 100 میلیارد ریال از محل طرح آمایش به بانک صنعت و معدن معرفی و در دست بررسی است.

انتهای پیام/86018/ت/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول