اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول توان‌بخشی سازمان بهزیستی گیلان:

صومعه‌سرا منتخب مناسب‌سازی شهری گیلان شد

خبرگزاری فارس: صومعه‌سرا نخستین شهرستان منتخب گیلان در اجرای طرح مناسب سازی شهری و اداری شد.

صومعه‌سرا منتخب مناسب‌سازی شهری گیلان شد

به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه‌سرا، کارشناس مسئول توان‌بخشی سازمان بهزیستی گیلان در جلسه ستاد مناسب‌سازی شهری و اداری این شهرستان در محل فرمانداری صومعه‌سرا، اظهار کرد: گیلان در اجرای طرح مناسب‌سازی شهری و اداری برای رفاه حال معلولان بسیار عقب مانده است.

انسیه سروش با بیان اینکه حمایت از جامعه معلولان و اقشار معلول باید بیش از گذشته مورد توجه مسئولان و مدیران قرار گیرد، تصریح کرد: اهداف مناسب‌سازی شهری در گیلان به درستی تبیین و اجرا نمی‌شود.

وی اجرای طرح مناسب‌سازی در سطح کشور را طبق قانون سال 63 عنوان کرد و افزود: با گذشت سال‌ها از تصویب این طرح هنوز اقدام‌های کاربردی و مؤثری در کشور مشاهده نمی‌شود.

این کارشناس مسئول با اشاره به اهمیت و ضرورت برگزاری جلسه‌های مداوم و منظم ستاد مناسب‌سازی شهری و اداری در شهرستان‌های گیلان، متذکر شد: تاکنون 10 جلسه ستادی با حضور 62 عضو فعال در سطح مرکز استان برگزار شده و تصمیمات لازم اتخاذ شده است.

سروش، برگزاری مداوم و منظم جلسه‌های ستاد مناسب‌سازی شهری و اداری را موجب قوت و تسریع در برنامه‌ریزی‌های این ستاد عنوان کرد.

وی به موقعیت و فضای شهری صومعه‌سرا به لحاظ اجرای طرح مناسب‌سازی شهری و اداری برای رفاه بیشتر معلولان اشاره کرد و یادآور شد: صومعه‌سرا نیز مانند دیگر شهرستان‌های گیلان نیازمند حرکت و پویایی بیشتری برای اجرای این طرح مهم ملی است.

کارشناس مسئول توان‌بخشی سازمان بهزیستی گیلان از انتخاب صومعه‌سرا به عنوان شهرستان داوطلب در اجرای طرح مناسب‌سازی شهری و اداری خبر داد و خاطرنشان کرد: صومعه‌سرا نخستین شهرستان گیلان در راستای اجرای کامل و آزمایشی طرح مذکور با همکاری مدیران کل و شهرستانی عضو در ستاد مناسب‌سازی است. وی با اشاره به نخستین گام در اجرای طرح مناسب‌سازی شهری و اداری در صومعه‌سرا طبق برنامه‌ریزی‌های از پیش تعیین شده، یادآور شد: تهیه نقشه مناسب و درست از حوزه شهری صومعه‌سرا، طراحی نقشه موضعی و سطح‌بندی تغییر و تحولات شهر از جمله این برنامه‌ریزی‌ها است.

سروش با تصریح بر اینکه برخی از مسئولان و مدیران شهرستان‌های گیلان بر اجرای طرح مناسب‌سازی شهری مطالبه بودجه و اعتبار خاص دارند، افزود: هر دستگاهی طبق قوانین و مقررات باید بخشی از بودجه و اعتبار خود را به اجرای طرح مناسب‌سازی اختصاص دهد.

وی ادامه داد: مطالبه بودجه و اعتباری خارج از بودجه‌های جاری و سالانه دستگاه‌ها برای اجرای طرح مناسب‌سازی مکان اداره‌های دولتی پذیرفته نمی‌شود.

کارشناس مسئول توان‌بخشی سازمان بهزیستی گیلان با بیان اینکه اجرای درست و موفق طرح مناسب‌سازی شهری و اداری برای معلولان نیازمند تغییر در نگرش‌ها و باورهای مسئولان و مدیران دولتی است، اذعان کرد: فعالانه عمل کردن و داشتن برنامه مدون و کاربردی دیگر شروط موفقیت در اجرای طرح مناسب‌سازی است.

ا‌نتهای پیام/84003/ج30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول