اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از نشست مشترک مدیران کل بهزیستی 3 استان شمالی

تدوین برنامه‌های مناسب برای فعال‌سازی مجتمع‌های خدمات شهری و روستایی

خبرگزاری فارس: 3 استان شمالی به عنوان یک منطقه تلاش می‌کنند با تدوین برنامه‌های مؤثر، مناسب و کار کارشناسی به این مهم یعنی ارائه خدمات بهتر به جامعه هدف دست یابند.

تدوین برنامه‌های مناسب برای فعال‌سازی مجتمع‌های خدمات شهری و روستایی

به گزارش خبرگزاری فارس از تنکابن، مدیران کل بهزیستی سه استان شمالی در نشست مشترک خود در این شهرستان خبر دادند: در راستای فعال‌سازی مجتمع‌های خدمات شهری و روستایی کشور 7 منطقه تدوین شده، سه استان شمالی به عنوان یک منطقه تلاش می‌کنند با تدوین برنامه‌های مؤثر، مناسب و کار کارشناسی به این مهم یعنی ارائه خدمات بهتر به جامعه هدف دست یابند.

مدیرکل بهزیستی مازندران بیان داشت: ما در کشور یک هزار و 350 مجتمع خدمات شهری و روستایی داریم و به نوعی به دلیل غفلت از خدمات این مجتمع‌ها، بیشترشان به میزان زیادی از کیفیت خدمات برخوردار نیستند و یا از میزان خدمات آنها کاسته شده است.

روح‌الله ردایی در این نشست که در تنکابن برگزار شد، گفت: این نشست برای بررسی راهکارهای مناسب در ارائه خدمات بهتر و مؤثرتر به جامعه هدف در سه استان به اجرا درآمده است و هدفمان این است تا با برنامه‌ریزی‌های مدون به این هدف مهم دست یابیم.

وی با تاکید بر اینکه سازمان بهزیستی کشور در راستای توانمندسازی جامعه هدف و آموزش آنها اقدامات خوبی صورت داده است، افزود: طبق برنامه‌ریزی بین ما و سازمان فنی و حرفه‌ای این سازمان موظف است تمام آموزش‌های لازم به مددجویان به ویژه معلولان را به صورت رایگان ارائه دهد و در استان این تعامل و همکاری با بهزیستی توسط فنی‌وحرفه‌ای به خوبی برقرار است.

ردایی گفت: در بحث تحصیل و کمک هزینه‌ها نیز ما بخش عمده‌ای از هزینه‌های مددجویان را تقبل می‌کنیم به طور مثال در مقطع کارشناسی مبلغ 500 هزار تومان، در فوق لیسانس مبلغ یک میلیون تومان و دکترا 2 میلیون تومان کمک هزینه تحصیلی به معلولان پرداخت می‌شود و این سقف از حمایت در دولت نهم و دهم به خوبی مورد توجه قرار گرفته و چشمگیر است.

مدیرکل بهزیستی گیلان نیز بیان داشت: در گیلان 72 هزار مددجو داریم که 32 هزار نفر آنها در بخش توانبخشی و 40 هزار نفر آنها نیز در بخش امور اجتماعی در حال بهره‌گیری از خدمات هستند.

کیانوش کوچکی‌نژاد افزود: در استان 76 مجتمع خدمات شهری و روستایی داریم که به دلیل بازنشستگی کارکنان با سابقه آنها از میزان فعالیتشان کم شده و با نظر به اینکه این مراکز باید فعال شوند با هم‌اندیشی راهکارهای مورد نیاز برای فعالیت بهتر و مؤثرتر آنها تصمیم‌گیری شده است.

کوچکی‌نژاد با تاکید بر اینکه سازمان با بیش از 100 فعالیت تخصصی در زمینه‌های مختلف آسیب‌های اجتماعی در خدمت جامعه هدف کار می‌کند، افزود: امیدواریم این برنامه بتواند بخش اعظمی از مشکلات و آسیب‌های اجتماعی را که متاسفانه امروزه افزایش یافته است، برطرف کند.

وی در ادامه گفت: به عنوان نمونه ما در گیلان پنج شهرستان داریم که به سه سطح آسیب‌های اجتماعی مداخله در بحران مجهز شده‌اند و در این راستا توانستیم با استقرار این نیروهای متخصص کل استان را پوشش دهیم.

مدیرکل بهزیستی گیلان افزود: در بحث افزایش خدمات و ارتقای سطح کیفی خدمات نیز در واگذاری خدمات به بخش خصوصی و خیرین ما در حال حاضر 88 مرکز توانبخشی داریم که تمام آنها توسط خیرین و بخش خصوصی اداره می‌شوند و 3 هزار نفر از خدمات آنها به صورت شبانه‌روزی بهره‌مند هستند و ظرفیت ارائه خدمات ما در استان به اندازه کافی است و خدمات نیز به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

مدیرکل بهزیستی گلستان در این نشست گفت: ما در استان 141 هزار نفر جامعه هدف داریم که از این تعداد 41 هزار نفر آنها معلول هستند و حدود 7 هزار نفر آنها نیز زنان سرپرست خانوار هستند.

وی افزود: ما در شرق استان با محرومیت‌های زیادی مواجه هستیم که از تمامی امکانات مورد نیاز محروم‌ هستند، البته در این نشست با همکارانم در استان‌های مازندران و گیلان تلاش می‌کنیم با برنامه‌ریزی و هم‌اندیشی در رفع این گونه از محرومیت‌ها به دستاوردهای خوبی برسیم که فعال‌سازی مجتمع‌های خدمات شهری و روستایی که می‌توانند برای ارائه خدمات در خانه‌ها هم حضور یابند، بهترین نکته برای سازمان بهزیستی است.

وی ادامه داد: با تدوین برنامه‌های جامع، خوب و به‌کارگیری متخصصین و کمک سازمان‌های مردم نهاد می‌توان به این مهم در مراکز خدمات شهری و روستایی دست یافت.

انتهای پیام/86020/ب/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول